اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون راه روستایی وزیر راه خبر داد

وجود 200 هزار کیلومتر راه روستایی خاکی و آسفالت در کشور

معاون راه روستایی وزیر راه و شهرسازی گفت: 200 هزار کیلومتر راه روستایی خاکی و آسفالت در کشورمان وجود دارد.

وجود 200 هزار کیلومتر راه روستایی خاکی و آسفالت در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، سید حسین میرشفیع بعدازظهر امروز در مراسم تجلیل از راهداران نمونه استان زنجان به مناسبت اول دی ماه و روز راهدار اظهار کرد: روز راهدار یک نوروز برای خدمت بیشتر به مردم و ارائه راه و روش جدیدی برای ادامه کار با انگیزه هرچه تمام‌تر است.

وی با بیان اینکه در روز راهدار از خداوند متعال طلب می‌کنیم سلامتی به همه راهداران اعطا کند، تصریح کرد: راهداری یک فعالیت پر زحمت در همه فصول سال است.

معاون راه روستایی وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه راهداران در همه فصول سال به ویژه فصل سرما برای بازگشایی راه‌هایی پر از برف و کولاک اقدام می‌کنند، افزود: این فعالیت به صورت مستمر در طول سال توسط راهداران انجام می‌شود.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه باید برای مناسب‌سازی و تردد ایمن و راحت اقدامات مناسبی انجام شود، گفت: راهداری به عنوان یک شغل سخت و زیان‌آور در جامعه مطرح است چراکه راهداران در شرایط سخت برای بازگشایی محورهای مواصلاتی اقدام می‌کنند.

میرشفیع با اشاره به اینکه در زمان کولاک و باد شدید از تردد وسایل نقلیه و رانندگان آنها در محورهای حادثه‌خیز اجتناب می‌شود، بیان داشت: با این حال راهداران کشورمان در شرایط پرخطر و سخت برای بازگشایی این محورها اقدام می‌کنند.

وی وضعیت و اقدامات انجام شده در راهداری استان زنجان را مناسب ارزیابی کرد و ادامه داد: زنجان نسبت به سایر استان‌ها از وضعیت مطلوب‌تری برخوردار است.

معاون راه روستایی وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه باید استفاده از امکانات و تکنولوژی در راهداری افزایش یابد، متذکر شد: در هنگام بارش ممکن است نیروهای راهداری به مدت 48 ساعت به طور پیوسته برای بازگشایی محورهای مواصلاتی اقدام کنند و کار شیفتی در این زمان معنی ندارد.

این مقام مسئول اضافه کرد: راهداران به طور مداوم تا بازگشایی کامل محورها و راه‌های روستایی همه تلاش خود را به کار می‌گیرند.

میرشفیع در ادامه به یکی از دغدغه‌های راهداران کشورمان اشاره کرد و بیان داشت: یکی از دغدغه‌های مهم تجهیز ماشین برف‌روبی این سازمان است.

وی خاطرنشان کرد: باید تلاش شود ماشین‌های نمک‌پاش به صورت مجهز در سطح جاده‌ها فعالیت کنند و این اقدامات در استان زنجان نیز عملیاتی شود.

معاون راه روستایی وزیر راه و شهرسازی همچنین به بحث آسفالت‌ریزی خیابان‌ها در فصل زمستان اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به ایجاد چاله در خیابان‌ها لکه‌گیری در زمستان از ایجاد خسارت جدی و جانی پیشگیری می‌کند.

این مقام مسئول به لزوم لکه‌گیری استاندارد در فصل زمستان اشاره کرد و اذعان داشت: برای استاندارسازی باید امکانات لازم برای تحقق این امر فراهم شود.

میرشفیع همچنین به جایگزینی نیروهای قدیمی راهداری کشورمان اشاره کرد و افزود: برای جایگزینی این افراد امکانات لازم مهیا نبود و برای جذب نیروی جدید به آموزش راهداران نیاز است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه 200 هزار کیلومتر راه روستایی خاکی و آسفالت در کشورمان وجود دارد، ادامه داد: راهداران باید همزمان با بازگشایی محورهای مواصلاتی اصلی به فکر بازگشایی راه‌های روستایی باشند چراکه روستاییان نیز برای زندگی به ارتباط با شهر نیاز دارند.

معاون راه روستایی وزیر راه و شهرسازی اذعان داشت: راهداران برای بازگشایی همزمان راه‌های اصلی و روستایی با همکاری روستاییان همه تلاش خود را به کار گیرند.

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به اینکه امکانات ملی در اختیار راهداری به راه‌های شریانی و آزادراه‌ها اختصاص دارد، تصریح کرد: نگهداری و بهسازی راه‌‌های فرعی و روستایی متکی به اعتبارات محدود استانی است.

میرشفیع با بیان اینکه برای مرمت و ترمیم راه‌های روستایی به توجه ویژه نیاز است، اظهار کرد: باید تلاش شود تعداد حوادث نقاط حادثه‌خیز کشورمان کاهش یابد.

معاون راه روستایی وزیر راه و شهرسازی همچنین با اشاره به اینکه در همه کشورهای دنیا کارمندان بر اساس شرح وظایف اداره به فعالیت می‌پردازند، گفت: یکی از ویژگی‌های بارز مردم کشورمان این است که در کنار انجام وظیفه قانونی به وظیفه الهی نیز می‌پردازند و خدمت به خلق خداوند را عبادت می‌دانند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در همین راستا برنامه برگزاری مسابقه‌ سراسری برای راهداران ترتیب داده شده است، بیان داشت: در این مسابقه راهداران شیوه‌های فعالیت‌ در راه خدا و استفاده از مفاهیم قرآنی در مسیر الهی و رسیدن به مقصد عالی زندگی و خدمت به خلق خدا را بیان می‌کنند.

انتهای پیام/73008/ح40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول