اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حمل‌ و نقل کرمان:

50 درصد تلفات جاده‌ای در راه‌های روستایی روی می‌دهد

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان کرمان گفت:50 درصد تلفات جاده‌ای در حوزه راه‌های روستایی است.

50 درصد تلفات جاده‌ای در راه‌های روستایی روی می‌دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، مسعود جمیلی پیش از ظهر امروز در نشست خبری شورای حمل و نقل استان کرمان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ایمنی جاده‌ای فقط توسط یک دستگاه ایجاد نمی‌شود و نیازمند ارتباط بین‌بخشی است.

وی افزود: همه می‌دانیم که جاده‌ها نواقصی دارند، اما 70 درصد تصادفات به علت عامل انسانی است و راه‌کارها در حوزه راه پرهزینه است، اما فرهنگ‌سازی بخشی از نظارت به شمار می‌رود.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان کرمان ابراز داشت: با نصب دوربین‌های کنترل سرعت متوسط در محور کرمان - هفت‌باغ برای نخستین بار در کشور سرعت متوسط خودروها را اندازه‌گیری کردیم و این دوربین به صورت آنلاین به پلیس راه ماهان متصل شد و این محور که جزو محورهای پرحادثه بود، دیگر تصادف جانی ندارد.

جمیلی بیان کرد: طرح اندازه‌گیری سرعت متوسط خودروها به شکل ملی ارائه شد و هم‌اکنون هشت ایستگاه در استان کرمان به دوربین‌های کنترل سرعت متوسط مجهز شده‌اند و 11 دوربین تا یک ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی خاطر نشان کرد: هزینه‌های خرید دوربین کنترل سرعت متوسط در جاده هفت باغ کرمان طی سه ماه از محل جریمه‌هایی که این دوربین انجام داد به دست آمد.

جمیلی افزود: دوربین‌های کنترل سرعت متوسط در دیگر نقاط کشور هم نصب شد، اما این دوربین‌ها در استان کرمان به صورت آنلاین در حال استفاده است.

وی تصریح کرد: 50 درصد تلفات در حوزه راه‌های روستایی است که این راه‌ها بسیار گسترده هستند.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان کرمان عنوان کرد: کرمان در زمینه مسافربرهای شخصی دومین استان کشور است و این سواری‌های شخصی رقیب شوم رانندگان ناوگان بین‌شهری ما هستند.

جمیلی اذعان داشت: در حالی هیچ کنترلی برای ناوگان شخصی نیست که بیشتر جرم و جنایت‌ها توسط همین مسافربرهای شخصی است.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری سه مجتمع خدماتی رفاهی در استان کرمان احداث می‌شود، بیان داشت: هیچ کدام از سرمایه‌گذاران مجتمع‌های رفاهی خدماتی در کرمان ناراضی نیستند.

این مسئول افزود: 14 دستگاه برای احداث یک مجتمع خدماتی رفاهی باید مجوز دهند که این امر موجب کند شدن روند ساخت مجتمع‌ها شده است در حالی که این مجموعه‌ها رفاه مسافران جاده‌ای و ایمنی را به دنبال دارد.

جمیلی از جابه‌جایی 17 میلیون تن بار و 6 میلیون و 500 هزار نفر مسافر طی سال گذشته در استان کرمان خبر داد.

انتهای پیام/80019/غ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول