اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان عنوان کرد

لزوم افزایش حضور زنان در بخش اصناف/کمبود شهرک‌های صنفی محسوس است

معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: زمینه فعالیت زنان در بخش اصناف به خوبی فراهم است و امکان تأثیرگذاری بر بهبود زندگی مردم در این محور وجود دارد.

لزوم افزایش حضور زنان در بخش اصناف/کمبود شهرک‌های صنفی محسوس است

بختیار خلیقی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج به برخی دیگر از قابلیت‌ها و تنگناهای بخش اصناف پرداخت و اظهار داشت: یکی از محورهای برنامه توسعه، ارتقا سلامت و بهبود کیفیت زندگی مردم است.

وی افزود: زمینه فعالیت زنان در بخش اصناف به خوبی فراهم است و امکان تأثیرگذاری بر بهبود زندگی مردم در این محور وجود دارد و بستر مناسب برای آموزش اصول بهداشتی به مردم نیز به خوبی نمایان است.

معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان وجود زمینه فعالیت برای زنان در بخش‌های مختلف اصناف را از دیگر قابلیت‌های مطروحه در محور ارتقای سلامت و بهبود کیفیت زندگی مردم عنوان کرد.

خلیقی عدم رعایت کامل استانداردهای جهانی در تولید کالا و نبود هماهنگی دستگاه‌های شهرسازی با نهادهای صنفی را از تنگناهای موجود در محور ارتقای سلامت بخش اصناف ذکر کرد.

وی عدم رعایت کامل اصول بهداشتی در بسته‌بندی‌ها و عدم رعایت فراگیر اصول بهداشتی در واحدهای صنفی را از دیگر تنگناهای موجود در بخش اصناف دانست.

معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان یکی دیگر از محورهای برنامه را ارتقا امنیت انسانی و عدالت اجتماعی نام برد و گفت: این محور نیز دارای قابلیت‌ها و تنگناهای خود در بخش اصناف دانست.

خلیقی تأثیر مثبت بخش اصناف بر زندگی مردم، توزیع کالا و خدمات به عنوان رکن اصلی عدالت توزیعی را از جمله قابلیت‌های بخش اصناف در چارچوب این محور نام برد.

وی وجود واحدهای صنفی با گستردگی زیاد و بالا بودن ضریب دسترسی مردم به آنها در مناطق مختلف شهری و وجود قانون نظام صنفی با ظرفیت بالا را از دیگر مزیت‌های اصناف در بخش ارتقا امنیت انسانی و عدالت اجتماعی دانست.

معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان نبود توزیع عادلانه ثروت در شهر و روستا را از تنگناهای بخش اصناف دانست و گفت: ضعف نظام استانداردسازی کالا و خدمات در حوزه اصناف از دیگر محدودیت‌ها در این راستا است.

خلیقی عدم عرضه کالا و خدمات متناسب با انتظارات مصرف‌کننده و کمبود شهرک‌های صنفی و بورس کالایی متناسب با توسعه شهرها را دیگر محدودیت‌های موجود در این رابطه ذکر کرد.

انتهای پیام/79012/س40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول