اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کمیته امداد تاکستان خبر داد

فعال‌سازی پایگاه‌های نیکوکاری در مساجد تاکستان

مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان تاکستان از فعال‌سازی پایگاه‌های نیکوکاری در مساجد این شهرستان خبر داد.

فعال‌سازی پایگاه‌های نیکوکاری در مساجد تاکستان

اکبر حقیقت‌گو امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تاکستان اظهار داشت: کمیته امداد در صدد است تا درآمدهای ایجاد شده زکات را بین مناطق محروم توزیع کند و تاکنون در دانشگاه‌های آزاد، پیام نور و علمی کاربردی تاکستان صندوق‌های ثابت امداد برای استفاده در جشن‌های نیکوکاری نصب شده است که درآمد آنها به عنوان درآمدهای حمایت از محرومان استفاده می‌شود.

وی افزود: 19 پایگاه در شهر تاکستان و بخش‌های ضیاءآباد، خرمدشت و اسفرورین برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی از مهر ماه سال جاری در تاکستان استقرار یافته است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان تاکستان به فعالیت مساجد در پایگاه‌های مسجد محور اشاره کرد و افزود: پول‌های جمع‌آوری شده از خیران نیز از سوی خیران، معتمدان و  هیئت‌امنا بین نیازمندان توزیع می‌شود.

حقیقت‌گو تصریح کرد: کمیته امداد تاکستان در سال گذشته موفق شد در قسمت هسته‌های مردمی بیش از 95 میلیون تومان درآمد از محل جمع‌آوری مساجد کسب کند.

وی ادامه داد: همچنین مجموع درآمد مشارکت‌های مردمی در شش ماه نخست نسبت به شش ماه سال 91 بالغ بر 15 درصد رشد داشته است و در حوزه جذب حامی نقش مساجد به عنوان مراکز نیکوکاری محوری است چراکه مردم بیشتر با مساجد برای اقامه فریضه جماعت و سایر مراسمات ارتباط دارند.

مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان تاکستان با اشاره به سیاست مرکزی کمیته امداد در فعال سازی مساجد برای نیکوکاری عنوان کرد: استفاده از ظرفیت مساجد در کمک‌رسانی به محرومان بسیار اهمیت‌دار است.

حقیقت‌گو ادامه داد: به همین منظور در سال جاری نخستین مرکز نیکوکاری در تیر ماه سال جاری در خیابان نواب صفوی مسجد امام حسن مجتبی(ع) با مشارکت هیئت امنای مسجد به عنوان نماینده کمیته امداد راه‌اندازی شده است.

این مسئول با اشاره به جمع‌آوری مبالغی زکات برای ساخت و تعمیر مساجد در سال جاری ابراز داشت: همچنین درآمدهای نیکوکاری نیز تاکنون بین نیازمندان شهرستان توزیع شده است.

انتهای پیام/77005/خ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول