اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه تویسرکان:

کمیته امداد امیدبخش جامعه محرومان است

امام جمعه تویسرکان گفت: فعالیت‌های کمیته امداد به جامعه محرومان امید می‌دهد.

کمیته امداد امیدبخش جامعه محرومان است

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان، حجت الاسلام مرتضی موحدی عصر امروز در جمع کارکنان کمیته امداد این شهرستان، رویکرد فعالیت‌های کمیته امداد را امیدبخش همراه با کسب دستاوردهای ارزشمند دانست و افزود: تلاش شود خودکفایی مددجویان به عنوان اصل اولیه برنامه‌های اجرایی کمیته امداد قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه خودکفا شدن مددجویان نیازمند در اقتدار جامعه تاثیر بسیار زیادی دارد، تاکید کرد: اشاعه خیر و نیکوکاری در جامعه فقر و محرومیت را ریشه‌کن می‌کند.

امام جمعه تویسرکان با بیان اینکه همه باید در راستای نشر خیراندیشی در پیکره اجتماع تلاش کنیم، تاکید کرد: کمک به محرومان در دین مبین اسلام سفارش زیادی شده است.

وی خیر رساندن به مردم را ذخیره‌ای برای انسان برشمرد و افزود: دستگیری از مستضعفان و افراد ضعیف در دین اسلام بسیار تاکید شده است زیرا کمک به همنوع ضمن رشد و نزول برکات خداوند به جامعه، خیر کثیر را شامل حال فرد خیر می‌کند.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) تویسرکان نیز با بیان اینکه کمیته امداد با همت و هم‌یاری افراد خیر برنامه‌ای کاربردی را به منظور توانمندسازی مددجویان در رأس برنامه‌های خود دارد، افزود: طرح نظام جامع آموزشی خانواده از برنامه‌های در دست اجرای این نهاد است.

محمد‌جواد ترکاشوند با اشاره به اینکه برنامه‌ اصلی کمیته امداد برای مددجویان خود آموزش برای کسب مهارت است، گفت: تا کنون تعداد زیادی از محرومان زیر پوشش کمیته امداد تویسرکان خودکفا شده‌اند و افرادی را زیر چتر حمایتی خود دارند.

وی با اشاره به تأمین جهیزیه برای 220 دختر بی‌سرپرست در سال جاری، گفت: ایجاد گسترش مراکز نیکوکاری، تشکیل ستاد جهیزیه، توسعه طرح امدادیار در بین دستگاه‌های عامل، اشاعه فرهنگ پرداخت زکات در قالب طرح شجره طیبه، حامی‌یابی، تفقد و دلجویی بخشی از برنامه‌های اجرایی این نهاد در طول سال است.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) تویسرکان با اشاره به اینکه 800 نفر یتیم زیر پوشش کمیته امداد تویسرکان است، خاطرنشان کرد: از این تعداد 620 نفر زیر چتر حمایتی صندوق امیرالمؤمنین(ع) با عضویت کارگران ایران خودروی تهران هستند.

وی در پایان یادآور شد: همه نیازمندانی که به دلیل فوت سرپرست، از کارافتادگی سرپرست، خانواده زندانی، بدسرپرست، خانواده سرباز و سالمندان بالای 60 سال نیازمند ساکن روستا در قالب طرح شهید رجایی از جامعه هدف و مددجویان کمیته امداد هستند.

انتهای پیام/89010/ت30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول