اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه خورموج:

وضعیت آمار ازدواج و طلاق در خورموج مناسب نیست

امام جمعه خورموج گفت: بعضی از آمارها را بارها عرض کردیم باز هم می‌گوییم آمار مناسبی از ازدواج و طلاق در دشتی نیست.

وضعیت آمار ازدواج و طلاق در خورموج مناسب نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان دشتی، حجت‌الاسلام عبدالحسین مصلح در آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته خورموج که با حضور اقشار مختلف مردم مومن و متعهد در مصلای امام خامنه‌ای این شهر اقامه شد ضمن سفارش نمازگزاران به رعایت تقوای الهی سالروز اربعین سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله (ع) را به تمام شیعیان تسلیت گفت.

وی ادامه داد: مغناطیس پرجاذبه حسینی نخستین دل‌ها را در اربعین به خود جذب کرد و نخستین کسی که موفق شد در اولین اربعین به زیارت امام حسین (ع) نائل شود جابربن عبدالله انصاری بود.

مصلح با بیان اینکه نخستین زائر کوی سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) جابربن عبدالله انصاری و عطیه بوده‎اند، خاطرنشان کرد: جابربن عبدالله انصاری و عطیه عوفی نخستین زیارت‌کننده مرقد حضرت امام حسین (ع) در روز اربعین سال 61 هجری بودند که به کربلا آمدند و به زیارت پرداختند که در طول قرن‌ها تا امروز پیوسته و پی در پی این حرکت پرشکوه‌تر، پرجاذبه‌تر و پرشورتر شده است و نام و یاد عاشورا را روز به روز در دنیا زنده‌تر کرده است.

وی اضافه کرد: زیارت جابربن عبدالله انصاری زیارتی معمولی نبود بلکه زیارتی سیاسی، انقلابی و پایه‌گذار شکستن طاغوت زمان(یزید) و طاغوت‌های دیگر بود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دشتی یادآور شد: هر کس می‌خواهد فلسفه قیام امام حسین (ع) را بررسی کند هم در فرمایشات خود امام حسین(ع) و هم در متون و زیاراتی که مربوط به آن حضرت وارد شده می‌تواند به دست آورد.

امام جمعه خورموج ضمن تقدیر از حضور گسترده مردم مومن، متعهد، ولایتمدار و همیشه در صحنه شهرستان دشتی در مراسم ایام تاسوعا، عاشورا و صفر از مردم برای برگزاری هرچه گسترده‌تر و باشکوه‌تر عزاداری اربعین سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) تاکید کرد.

وی با اشاره به روز ثبت‌احوال خاطرنشان کرد: ادارات ثبت و احوال یکی از ادارات و مجموعه‌هایی است که در برنامه‌ریزی‌های کشور نقش تعیین‌کننده‌ای دارد.

مصلح با اشاره به وضعیت ازدواج و طلاق در دشتی گفت: بعضی از آمارها را بارها عرض کردیم باز هم می‌گوییم آمار مناسبی از ازدواج و طلاق در دشتی نیست.

وی یادآور شد: هر چند آمار ولادت نسبت به میانگین کشوری در شهرستان دشتی بالاتر است اما باز هم قانع‌کننده نیست زیرا کشور آینده‌اش از نظر جمعیت در مخاطره است و پارامتر جمعیت از موضوعات اقتدارآفرین برای کشور است.

وی ادامه داد: آنهایی که شعار فرزند کمتر زندگی بهتر را رعایت کردند که دارای وضعیت مناسب مالی بودند در حال حاضر رهبر فرزانه انقلاب و همه کارشناسان جمعیت کشور نسبت به افزایش جمعیت کشور توصیه می‌کنند.

امام جمعه خورموج میلاد حضرت عیسی مسیح (ع) را به آنهایی که واقعاً مسیحی هستند و نه کسانی که ادعای مسیحی می‌کنند تبریک گفت.

وی بر روز ایمنی در برابر زلزله اشاره و بر استحکام ساخت و سازها و نظارت کامل توسط کارشناسان تاکید کرد.

مصلح با اشاره به سالگرد تاسیس سپاه حفاظت فرودگاه‌ها گفت: از زمانی که مجموعه سپاه پاسداران در فرودگاه‌ها مستقر شده حتی یک مورد هم شاهد هواپیما‌ربایی در کشور نبودیم که این امر به برکت وجود بچه‌های گمنام سپاه در مجموعه هواپیمایی جمهوری اسلامی میسر شده است.

انتهای پیام/66001/ق40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول