اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت ‌احوال لرستان خبر داد

ثبت 3 ازدواج و 4 ولادت در هر ساعت در لرستان

مدیرکل ثبت‌احوال استان لرستان، گفت: در هر ساعت سه واقعه ازدواج و چهار واقعه ولادت در لرستان ثبت می‌شود.

ثبت 3 ازدواج و 4 ولادت در هر ساعت در لرستان

به گزارش خبرگزاری فارس از لرستان، حسین دریکوند ظهر امروز در جمع خبرنگاران در خرم‌آباد با اشاره به اینکه عواملی نظیر بیکاری، اعتیاد، بی‌اعتمادی و خیانت در امر افزایش طلاق در استان لرستان دخالت دارند، خاطرنشان کرد: متأسفانه طی شش ماه نخست امسال آمار طلاق در لرستان 17 درصد افزایش داشته است که مهم‌ترین علت این افزایش آمار بیکاری بالای لرستان است.

وی با اشاره به اینکه مسئولان باید در بحث اشتغال مشکل بیکاری استان لرستان را حل کنند، یادآور شد: طی شش ماه نخست سال‌جاری 11 هزار و 560 فقره ازدواج به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 11 درصد کاهش داشته است.

این مسئول خاطرنشان کرد: از تعداد ازدواج‌های ثبت شده در لرستان 7 هزار و 734 واقعه مربوط به نقاط شهری و 3 هزار و 826 واقعه مربوط به نقاط روستایی بوده است.

دریکوند خاطرنشان کرد: در لرستان به طور متوسط طی شش ماهه نخست سال‌جاری در هر شبانه روز 62 واقعه و در هر ساعت 3 واقعه ازدواج به ثبت رسیده است.

مدیرکل ثبت احوال لرستان خاطرنشان کرد: طی این مدت 19 هزار و 365 واقعه ولادت در لرستان ثبت شده که به طور متوسط در هر شبانه روز 104 نوزاد و هر ساعت 4 نوزاد متولد شده است.

این مسئول تصریح کرد: از مجموع ولادت‌های ثبت شده 10 هزار و 162 مورد پسر و تعداد 9 هزار و 203 مورد دختر بودند که به عبارتی دیگر نسبت جنسی ثبت ولادت‌ها در شش ماهه امسال 110 پسر در برابر 100 دختر بوده است.

دریکوند خاطرنشان کرد: این میزان ولادت نسبت به سال گذشته 2.5 درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به اینکه جمعیت استان لرستان یک میلیون و 754 هزار و 243 نفر است، گفت: این تعداد جمعیت 2.3 درصد جمعیت کشور را تشکیل می‌دهد.

دریکوند اظهار کرد: در شش ماهه نخست سال‌جاری  4 هزار و 140 مورد فوت در لرستان به ثبت رسیده که از این تعداد 860 مورد فوت روستایی و مابقی شهری بوده است.

وی از سامانه خدمات شهروندی در ثبت احوال لرستان خبر داد و گفت: این سامانه هم‌اکنون برای تغییر وضعیت شهروندان و کد پستی آنها در کارت ملی راه‌اندازی شده که شهروندان می‌توانند از طریق اینترنت به این سامانه وارد شوند و آدرس جدید خود را ثبت کنند تا کدپستی جدید و کارت ملی جدیدی برای آنها صادر شود.

وی از هوشمندسازی کارت‌های ملی در لرستان خبر داد و گفت: کارت هوشمند ملی 42 ویژگی یا کاربرد دارد که از هم‌اکنون ثبت احوال لرستان آماده هوشمندسازی کارت‌های ملی مردم است.

انتهای پیام/2204/غ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول