اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 8 ماه گذشته صورت گرفت

کاهش 3.5 درصدی ازدواج در کاشمر

فرماندار کاشمر از کاهش 3.5 درصدی ازدواج و کمتر از یک درصدی طلاق در هشت ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

کاهش 3.5 درصدی ازدواج در کاشمر

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشمر، مهدی فروزان صبح امروز در جلسه کارگروه علل و راهکارهای پیشگیری از طلاق با حضور اصحاب رسانه در این شهرستان اظهار داشت: در 8 ماهه نخست سال 91 تعداد یک هزار و 676   واقعه ازدواج در این شهرستان ثبت شده که این رقم با 3.5 درصد کاهش به یک هزار و 616 مورد در 8 ماهه سال جاری رسیده است

وی افزود: در بحث طلاق نیز سال گذشته در همین بازه زمانی 287 مورد ثبت شده که این رقم با کمتر از یک درصد به 286 مورد ثبت طلاق در 8 ماهه نخست امسال رسیده است.

فروزان با بیان اینکه نسبت ازدواج به طلاق در 8 ماهه سال گذشته 5.8 بوده و این رقم در مدت مشابه سال جاری به 5.7 کاهش یافته است ابراز داشت: نسبت ازدواج به طلاق با 1.07 درصد کاهش در سال جاری روبه‌رو بوده است.

رئیس شورای اداری کاشمر با بیان اینکه از یک هزار و  616 مورد ازدواج ثبت شده در 8 ماهه نخست امسال 58.3 درصد آن در شهرهای کاشمر و ریوش و 41.7 درصد آن در روستاهای بخش مرکزی و کوهسرخ شهرستان اتفاق افتاده است یادآور شد: 941 مورد ازدواج‌های ثبت شده در این مدت در شهر و 675 مورد در روستاها بوده است.

وی با اشاره به اینکه در طلاق‌های ثبت شده در دفاتر طلاق شهرستان 65 مورد مربوط به شهرستان‌های همجوار بوده است خاطر نشان کرد: از مجموع 221 مورد طلاق ثبت شده مربوط به شهرستان، تعداد 186 مورد مربوط به نقاط شهری و 35 مورد مربوط به نقاط روستایی بوده است.

فروزان با تأکید بر اینکه از مجموع طلاق‌های ثبت شده در 8 ماهه امسال 68 مورد آن در دوران عقد و مابقی در زمان زندگی مشترک بوده است تصریح کرد: عمده طلاق‌هایی که در زمان زندگی مشترک اتفاق افتاده در محدود 3 تا 4 سال اول زندگی رخ داده است.

وی با اشاره به برگزاری جلسات کارشناسی و مستمر با حضور مسئولان دستگاه‌های متولی این حوزه و روانشناسان و کارشناسان ابراز داشت: نگرانی خانواده‌ها از ارتباط فرزندانشان، ازدواج‌های زودهنگام، ازدواج‌های فله‌ای از سوی جامعه که شاید موقتا ازدواج کارساز بوده را از مهم‌ترین مباحث مطرح شده در این جلسات بوده است.

فرماندار کاشمر با تأکید بر لزوم ترویج ازدواج سالم در شهرستان به عنوان یک نیاز و ضرورت افزود: خوشبختانه با مطرح کردن مسائل و مشکلات طلاق در این جلسات به صورت جزئی مورد بررسی قرار گرفته است که امیدواریم با تداوم این جلسات و عملی کردن راهکارها شاهد کاهش و از بین رفتن طلاق در شهرستان باشیم.

وی با ابراز تأسف از اینکه موضوع دین‌باوری در خانواده‌ها کاهش پیدا کرده و باید مورد توجه قرار گیرد گفت: توجه به سبک زندگی توسط روحانیون و مطرح کردن آن در منبرها و سخنرانی‌ها، راه‌اندازی کلینیک مشاوره رایگان در سطح شهرستان با حضور روانشناسان به منظور ارائه مشاوره در حوزه طلاق و ازدواج، برگزاری سمینار در دانشگاه‌ها و آشنا نمودن دانشجویان با مهارت‌های خانواده، تهیه کتب حاوی جملات کوتاه در خصوص سبک و مهارت‌های زندگی از جمله مهم‌ترین نتایج این جلسات تاکنون بوده است.

این گزارش حاکی است در ادامه این جلسه که با حضور خبرنگاران و مدیران مسئول دو نشریه محلی شهرستان برگزار شد هر یک از شرکت‌کنندگان با اشاره به عوامل مؤثر در افزایش طلاق در جامعه به ارائه راهکارهایی در خصوص کاهش این معضل پرداختند.

انتهای پیام/2202/س40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول