اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشکده روانشناسی دانشگاه شهید بهشتی:

اخلاق و معنویت در مشاوره قبل از ازدواج مورد توجه قرار گیرد

رئیس دانشکده روانشناسی دانشگاه شهید بهشتی تهران گفت: متاسفانه در مشاوره‌های قبل از ازدواج، موضوع اخلاق و معنویت در زندگی خانواده‌ها به اندازه کافی مورد توجه قرار نمی‌گیرد.

اخلاق و معنویت در مشاوره قبل از ازدواج مورد توجه قرار گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدعلی مظاهری عصر امروز در سومین روز برگزاری همایش الگوی اسلامی ـ ایرانی مشاوره با محوریت دین و بهداشت روان اظهار داشت: بزرگترین خدمت مذهب به خانواده‌ها اعطای معنا، مفهوم و هدف به زندگی است.

وی عنوان کرد: بررسی مشکلات زوجین نشان می‌دهد که سرچشمه تمام مشکلات ظاهری آنها، در واقع یک نوع احساس بیهودگی و خالی شدن از معنا و مفهوم است که در نتیجه کمرنگ شدن معنویت و دین در زندگی ایجاد می‌شود.

دانشیار گروه روانشناسی دانشگاه شهید بهشتی تهران تاکید کرد: آرامش و امید بخشیدن به فردی که در موقعیتی سخت و مشکل از حیث فردی، خانوادگی یا اجتماعی قرار گرفته، تنها با کمک گرفتن از اعتقادات دینی و مذهبی او میسر خواهد بود.

این متخصص روانشناسی عنوان کرد: در فرآیند مشاوره قبل از ازدواج، متاسفانه در بسیاری از موارد دیده می‌شود که زوجین مسائل دینی و مذهبی را خیلی مورد توجه قرار نمی‌دهند و تصور می‌کنند اعتقادات مذهبی مسئله‌ای است که می‌توانند در آینده مورد توافق قرار دهند.

وی با بیان اینکه تحقیقات نشان می‌دهد که اعتقادات راه زندگی انسان را مشخص می‌کند، افزود: بنابراین زوجین باید نسبت به آن بسیار حساس باشند.

رئیس دانشکده روانشناسی دانشگاه شهید بهشتی تهران گفت: متاسفانه در مشاوره‌های قبل از ازدواج، موضوع اخلاق و معنویت در زندگی خانواده‌ها به اندازه کافی مورد توجه قرار نمی‌گیرد.

این عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی با یبان اینکه دین، چشمه جوشان و معنابخش زندگی است، اظهار داشت: دین در زندگی مردم سراسر جهان، حضوری بسیار چشم‌گیر دارد و تحقیقاتی که در سال 2008 میلادی در دنیا انجام گرفته است، نشان داده که بیش از 90 درصد مردم به خدا، دین و زندگی پس از مرگ اعتقاد دارند و بیش از 80 درصد مردم حضور خدا را در زندگی خود بسیار تاثیرگذار می‌دانند.

وی متذکر شد: پیشتر روانشناسان در دنیای مرزهایی میان مباحث روانشناسی و امور معنوی قائل بودند و می‌کوشیدند وارد حوزه معنویت و دین نشوند، اما این موضوع در سال‌های اخیر در دنیا روانشناسی مورد تردید و مناقشه قرار گرفته و روانشناسی در حال درک تاثیر معنویت در بهبود کیفیت زندگی بشر است.

مظاهری در پایان اظهار داشت: آمارها نشان می‌دهد حدود 20 درصد از برنامه‌های آموزشی روانشناسان دنیا مرتبط با موضوع معنویت در درمان است.

انتهای پیام/2202/غ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول