اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره ثبت احوال شهرضا خبر داد

دفتر طلاق در شهرستان شهرضا وجود ندارد

رئیس اداره ثبت احوال شهرستان شهرضا گفت: یکی از مهم‌ترین نارسایی‌های حوزه ثبت احوال شهرضا نبود دفتر طلاق در این شهرستان است و به همین دلیل آمار و اطلاعات دقیقی از میزان طلاق‌های به وقوع پیوسته در شهرضا وجود ندارد.

دفتر طلاق در شهرستان شهرضا وجود ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرضا، مرتضی صادقی شامگاه پنج‌شنبه در نشست خبری هفته ثبت احوال اظهار کرد: راه‌اندازی اداره ثبت احوال در دی ماه سال 1297 هجری شمسی بر اساس مصوبه هیئت دولت و با محوریت صدور شناسنامه برای عموم مردم اجرایی شد.

وی ادامه داد: بر همین اساس در سطح شهرستان شهرضا نیز از سال 1304 هجری شمسی اداره ثبت احوال راه‌اندازی شد و نخستین شناسنامه نیز به نام دکتر محمدعلی خان دانشگر صادر و ارائه شد.

رئیس اداره ثبت احوال شهرضا با اشاره به اینکه واگذاری خدمات حوزه ثبت احوال به بخش خصوصی جزو مهم‌ترین اهداف مسئولان در این حوزه خطیر به شمار می‌رود، بیان کرد: بر همین اساس در هفته دولت سال جاری در شهرضا به عنوان یک شهر پیشگام در حوزه واگذاری خدمات الکترونیکی به بخش خصوصی شاهد راه‌اندازی نخستین مرکز ارائه خدمات مرتبط با حوزه ثبت احوال بودیم.

وی نبود دفاتر طلاق را یکی از مهم‌ترین نارسایی‌های حوزه ثبت احوال شهرضا برشمرد و افزود: به همین دلیل آمار و اطلاعات دقیقی از میزان طلاق‌های به وقوع پیوسته در شهرضا وجود ندارد و انتظار داریم با پیگیری‌های مسئولان امر شاهد تحقق این امر مهم باشیم.

صادقی با اشاره به اینکه در دوران گذشته ثبت چهار واقعه ولادت، وفات، ازدواج و طلاق در حوزه مسئولیت ادارات ثبت احوال بوده است، اضافه کرد: بر اساس مصوبات انجام‌گرفته ثبت واقعه مهاجرت نیز به حوزه وظایف این اداره ملحق شده است و در آینده امکان سنجش دقیق میزان مهاجرت از شهرهای مختلف امکان‌پذیر می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه ایجاد آرشیو الکترونیکی جزو مهم‌ترین سیاست‌های چند سال گذشته حوزه ثبت و احوال کشور بوده است، اذعان کرد: در همین راستا حدود 300 هزار مورد سند در اداره ثبت احوال شهرضا ثبت الکترونیکی شده است که امکان بهره‌گیری از خدمات در سراسر کشور را برای مردم شهرستان مهیا کرده است.

این مسئول با تشریح برنامه‌های تدوین‌شده در هفته ثبت احوال گفت: مطابق برنامه‌ریزی انجام‌گرفته هفته ثبت احوال از نخستین روز دی ماه آغاز می‌شود و نام‌گذاری روزهای آن به ترتیب شامل ثبت احوال و فرهنگ‌سازی، ثبت احوال و اسناد هویتی، ثبت احوال و کارت هوشمند ملی، ثبت احوال و تولید و انتشار آمارهای جمعیتی و مهاجرت، ثبت احوال و دولت الکترونیک، ثبت احوال و بهره مندی از ظرفیت‌های بخش غیردولتی و ثبت احوال و نظام جامع شناسایی ایرانیان است.

وی با تشریح وقایع حیاتی ثبت‌شده در سطح شهرستان شهرضا در مدت هشت ماهه نخست سال جاری بیان کرد: بر همین اساس تعداد یک هزار و 656 مورد ولادت شهری و روستایی، 522 مورد فوت شهری و روستایی و همچنین یک هزار و 305 مورد ازدواج در مدت هشت ماهه نخست سال جاری در شهرستان شهرضا به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/63011/ت40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول