اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد

سهم 45 درصدی عشایر کهگیلویه و بویراحمد در تولید صنایع دستی

مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به سهم 45 درصدی عشایر استان در زمینه تولید صنایع دستی گفت: سالانه بیش از 400 هزار مترمربع انواع صنایع دستی توسط عشایر این استان تولید می‌شود.

سهم 45 درصدی عشایر کهگیلویه و بویراحمد در تولید صنایع دستی

مجید علی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج با اشاره به نقش موثر عشایر در تولید محصولات دامی و رونق اقتصادی کشور اظهار داشت: عشایر در زمینه تولید صنایع دستی نیز نقش بسزایی دارند.

مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد افزود: عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد نیز از گذشته تاکنون به عنوان تولیدکننده نقش مهمی در اقتصاد استان و کشور داشته‌اند.

علی‌پور در ادامه با بیان این‌که به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی خدمات قابل توجهی به عشایر شده است، اذعان داشت: به دلیل شرایط جغرافیای استان هنوز جای کار برای عشایر زیاد است و مسئولان دستگاه‌های مختلف باید عزم خود را برای خدمت هرچه بیشتر به عشایر جزم کنند.

وی گفت: تولیدات عشایر ما در زمینه‌های مختلف دامی و صنایع دستی زبانزد بوده که لازم است حمایت از آن‌ها برای تولید بیش از گذشته شود.

این مسئول با اشاره به لزوم خدمات‌رسانی بیشتر از جمله در زمینه بهسازی جاده‌های عشایری و آبرسانی، به سایر نیازها اشاره کرد و گفت: ساماندهی مناطق عشایری، افزایش بهره‌وری از منابع آبی و خاکی از سایر خدماتی است که باید در این خصوص تلاش و همت بیشتری برای توسعه آن‌ها از خود نشان دهیم.

علی‌پور افزود: به‌رغم مشکلات متعددی که در سال‌های اخیر برای عشایر در اثر خشکسالی به وجود آمد، هیچ خللی در عزم و اراده عشایر در زمینه تولید محصولات دامی به وجود نیامد و آنها با تلاش و همت مثال‌زدنی بر این مشکلات فائق آمدند و روز به روز بر میزان تولیدات خود می‌افزایند.

مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه عشایر این استان در زمینه تولید صنایع دستی بسیار فعال و موثر عمل می‌کنند، تصریح کرد: در حال حاضر عشایر استان سالانه بیش از 400 هزار متر مربع صنایع دستی از جمله گلیم، جاجیم و گبه تولید و روانه بازار می‌کنند.

علی‌پور با اشاره به کیفیت بالای محصولات تولیدی عشایر در زمینه صنایع دستی ابراز داشت: در حال حاضر بیش از 54 درصد صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد توسط عشایر تولید می‌شود.

وی یکی از اقداماتی که می‌تواند به پویایی تولید و اقتصاد در عشایر کمک کند را ایجاد تشکل‌های عشایری و بسط و گسترش آن‌ها دانست و گفت: در این دوره تمام تلاش خود را در زمینه فعال کردن و راه‌اندازی چنین تشکل‌هایی خواهیم کرد.

انتهای پیام/82008/ط40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول