اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور نمایندگان مردم شیراز در مجلس

مسائل و مشکلات بخش ارژن بررسی شد

با حضور دو تن از نمایندگان مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی مسائل و مشکلات بخش ارژن بررسی شد.

مسائل و مشکلات بخش ارژن بررسی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از ارژن، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بعد از ظهر امروز در جلسه شورای اداری بخش ارژن که در روستای کره بس دهستان کوهمره سرخی برگزار شد، اظهار داشت: در حال حاضر، مهم‌ترین موضوع، تامین زیرساخت‌ها برای اشتغال جوانان روستاها است.

وی افزود: حق مردم روستایی، قطعی و حتمی است که باید احیا شود، چراکه سال‌ها به دلیل اینکه مردم روستاها در اطراف شهرها و کلان‌شهرها سکنی کرده‌اند و ارتباط آنان با مسئولان نیز کاهش یافته، این حق کمتر دیده شده است.

ذوالانوار ابراز داشت: منابع طبیعی فارس باید با دیدی وسیع به این منطقه نگاه کند و حق مردم آن را بتواند ادا کند.

این نماینده مجلس ادامه داد: اگر شمال کشور را با این منطقه مقایسه کنیم، می‌بینیم که منابع طبیعی با سعه صدر بیشتری برخورد می‌کند که امیدواریم اینجا نیز مسئولان همین کار را انجام دهند.

وی ادامه داد: این موارد زیرساخت‌هایی است که منجر به اشتغال جوانان می‌شود تا در محیط خودشان احساس امنیت کنند و مجبور به مهاجرت به شهرها نشوند.

هادی دهقانی بخشدار ارژن نیز در این جلسه گفت: بخش ارژن با توجه به استعدادها و توانایی‌هایی که در زمینه‌های مختلف دارد، نیازمند توجه بیشتر مسئولان شهرستان شیراز و استان فارس است.

هادی دهقانی در ادامه خواستار بررسی و رفع مشکلات آب شرب، تقویت آنتن‌دهی تلفن همراه، راه‌اندازی شبکه‌های دیجیتال، گازرسانی به دهستان کوهمره سرخی و استقرار بانک ملی در بخش ارژن شد.

بخشدار ارژن همچنین با اشاره به فرسوده بودن فضاهای آموزشی مدارس ارژن خواستار نوسازی و بازسازی آنها شد.

در ادامه عضو کمیسیون بودجه و برنامه‌ریزی مجلس نیز گفت: نشست‌های این‌چنینی این امکان را فراهم می‌کند که ما نسبت به دغدغه‌ها و نیازهای روستاها اشراف کافی پیدا کنیم و در کمیسیون‌های برنامه بودجه و تلفیق، هر امکانی که در طرح‌ها و لوایح برای ما پیش آید، بتوانیم سهم روستاها را مد نظر داشته باشیم.

جعفر قادری افزود: در حال حاضر نیاز روستاها بیشتر تامین آب شرب، راه‌های روستایی، گازرسانی و همچنین تامین تسهیلات برای توسعه فعالیت‌های کشاورزی و اشتغال است تا بتواند مشکلات اولیه و ابتدایی آنها را حل کند.

وی ادامه داد: سایر خدمات دیگر نظیر دسترسی به خدمات مخابراتی و همچنین اینترنت نیز در کنار نیازهایی مانند فعالیت‌های ورزشی، به عنوان دغدغه‌های مردم است که باید در بودجه‌ها و یا با استفاده از ظرفیت‌هایی که خارج از بودجه امکان استفاده از آن وجود دارد سهم روستاها را ببینیم.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما هر سال مبالغی را از محل منابع جدید که ایجاد می‌شود و همچنین منابع موجود، سعی می‌کنیم برای سهم روستاها در نظر بگیریم.

انتهای پیام/2448/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول