اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور روستایی استانداری مازندران:

200 روستا مازندران مجوز دهیاری می‌گیرند

مدیرکل امور روستایی استانداری مازندران از معرفی 200 روستا در مازندران برای اخذ مجوز دهیاری به سازمان دهیاری‌های کشور خبر داد.

200 روستا مازندران مجوز دهیاری می‌گیرند

رضا آزادی‌کناری در حاشیه سفر خود به غرب مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به اینکه تاکنون 200 روستا برای اخذ مجوز به سازمان دهیاری‌ها معرفی شدند، گفت: روستاهای بالای 30 خانوار جمعیت که آمار جمعیتی آنها بر اساس سرشماری سال 90 باشد،می‌توانند برای اخذ مجوز دهیاری درخواست خود را کتبی به بخشداری‌ها اعلام کنند.

وی با اشاره به اینکه برای احداث ساختمان دهیاری نیز مبلغ 250 میلیون ریال کمک از سوی اداره‌کل امور روستایی کمک می‌شود، تصریح کرد: تهیه زمین و پروانه ساختمان با دهیاری‌ها است.

مدیرکل امور روستایی استانداری مازندران در ادامه گفت: دهیاری نهادی خودکفا است و کمک هم که دولت به آن می‌کند اندک است و بنابراین شورا و دهیاری باید با تعامل و همفکری خودشان منابع درآمدی ایجاد کنند.

 آزادی‌کناری با اعلام اینکه دهیاران می‌توانند در صدور جواز ساخت و ساز، برابر مصوبه شورا هزینه‌های صدور آن را اخذ کنند، اظهار داشت: عوارض خدماتی که به روستا ارائه می‌شود، برابر مصوبه شورا و در راستای خدمات دهی به روستاییان منطقه است که این همان منابع درآمدی دهیاران است.

وی خاطرنشان کرد: در استان مازندران یک‌هزار و 650 دهیاری فعال وجود دارد و بر اساس نیازهای آنها در روستاها به آنها کمک مالی می‌شود. 

مدیرکل امور روستایی استانداری مازندران تاکید کرد: بخشداران نیز باید درباره نحوه ایجاد منابع و فرصت‌های درآمدزایی آموزش‌های لازم را به دهیاران ارائه کنند.

وی همچنین درباره استقرار آتش‌نشانی در منطقه «گویتر» گفت: آتش‌نشانی به خودی خود درآمدی ندارد و صرفا هزینه‌بر است و حتی شهرداری‌ها در این باره یارانه هم می‌دهند.

 آزادی‌کناری با بیان اینکه روستاهایی که خواهان استقرار آتش‌نشانی هستند باید درباره نحوه اداره و هزینه‌های آن به جمع‌بندی برسند،خاطرنشان کرد: اگر این امر به آنها کمک کننده است ما نیز همراهی و بخشی از اعتبارات اولیه آن را تقبل می‌کنیم.

انتهای پیام/86019/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول