اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه علمیه قم:

شهید مفتح از شخصیت‌های مؤثر در انقلاب بود

استاد حوزه علمیه قم گفت: شهید مفتح یکی از شخصیت‌های مؤثر در انقلاب اسلامی به شمار می‌رود که در راستای تعامل حوزه و دانشگاه فعالیت‌های چشمگیری انجام داد.

شهید مفتح از شخصیت‌های مؤثر در انقلاب بود

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حجت‌الاسلام محمد محسنی ظهر امروز در مراسمی که به مناسبت 27 آذر سالروز شهادت استاد محمد مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه از سوی دفتر امام جمعه قزوین و بسیج طلاب استان در شبستان مسجدالنبی (ع) قزوین برگزار شد، اظهار داشت: شهید مفتح پرچم‌دار حوزه و دانشگاه بود.

وی افزود: می‌‌توان گفت این شخصیت برجسته حوزوی فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی مفیدی در دوران حیات خویش انجام داد.

این استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: شهید مفتح در کنار تحصیل در حوزه وارد دانشگاه شد و مدرک دکترای فلسفه اسلامی را از دانشگاه دریافت کرد.

محسنی تصریح کرد: این شخصیت برجسته، با تحصیل در دو محیط حوزه و دانشگاه موجب شد تا اندیشه وحدت میان این دو محیط علمی از مهمترین دغدغه‌های فکری وی شود.

وی با اشاره به اینکه دکتر مفتح از شخصیت‌های مؤثر در انقلاب است، گفت: شهید مفتح در دوران حیات پربرکت خود کلاس‌هایی مانند تفسیر قرآن، نهج البلاغه، جامعه‌شناسی برای دانشجویان در مساجد تشکیل می‌داد که با استقبال زیادی از سوی دانشجویان روبرو بود.

این استاد حوزه و دانشگاه ابراز کرد: این شهید حوزه و دانشگاه یکی از شخصیت‌های فعال و مؤثر در انقلاب اسلامی ایران بود و این امر موجب شد آماج کینه و حمله استکبار جهانی و ایادی داخلی آن قرار گیرد.

محسنی ضمن تأکید بر همکاری بیشتر حوزه و دانشگاه اظهار کرد: حوزه و دانشگاه می‌توانند با تعامل بیشتر با یکدیگر همکاری خوبی در زمینه افزایش اطلاعات علمی و فقهی داشته باشند.

وی اضافه کرد: تلاش طلاب و دانشجویان در زمینه‌های پژوهشی بسیار حائز اهمیت است و اساتید حوزه و دانشگاه باید طلاب و دانشجویان را در مسائل پژوهشی در زمینه‌های مختلف بیشتر تلاش کنند زیرا این امر اثرات و برکات فراوانی برای کشور به خصوص حوزه و دانشگاه دارد.

این استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: دانشگاه مطلوب و مورد انتظار مردم مسلمان حاصل نمی‌شود مگر با وحدت حوزه و دانشگاه یعنی وحدت در همه زمینه‌های علمی و سیاسی.

گفتنی است در پایان این مراسم از طلاب نمونه با اهدای جوایزی تقدیر شد.

انتهای پیام/77010/خ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول