اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم فردوس در مجلس شورای اسلامی:

عملکرد خراسان جنوبی در جذب سرمایه‌گذار ضعیف است

نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی گفت: عملکرد خراسان جنوبی در جذب سرمایه‌گذار ضعیف و قابل ایراد است.

عملکرد خراسان جنوبی در جذب سرمایه‌گذار ضعیف است

به گزارش خبرگزاری فارس از فردوس، محمدعلی عبداله‌زاده ساعتی پیش در جلسه شورای اداری شهرستان فردوس اظهار کرد: سرمایه‌گذاران در شهرها و استان‌های بزرگ خیلی سریع‌تر و راحت‌تر می‌توانند سرمایه‌گذاری و منابع مختلف را در اختیار بگیرند ولی در خراسان جنوبی با توجه به وفور زمین‌های بلااستفاده، سرمایه‌گذار همواره با مشکل مواجه است.

وی عملکرد خراسان جنوبی در جذب سرمایه‌گذار را قابل ایراد دانست و افزود: باید موانع و سخت‌گیری‌های موجود بر سر راه سرمایه‌گذاران حذف شود تا سرمایه‌گذار به راحتی وارد منطقه شده و بتواند اشتغال‌زایی و تولید را رونق دهد.

نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بودجه اختصاص یافته به خراسان جنوبی در سال جاری 118 میلیارد تومان است که این رقم در سال گذشته 192 میلیارد تومان بود و اگرچه این کاهش راضی کننده نیست ولی برای افزایش آن تلاش می‌کنیم.

عبداله‌زاده وحدت نظر و انسجام ارکان دولتی در فردوس را بسیار مثبت ارزیابی کرد و یادآور شد: شرایط شهرستان فردوس نسبت به سه شهر دیگر حوزه انتخابیه بسیار مطلوب است و همدلی بین مسئولان، پرهیز از حواشی و توجه به مسائل مردم در این شهرستان موج می‌زند.

تدوین لایحه بودجه کشور در مو عد مقرر

وی با اشاره به اینکه امسال برای نخستین‌‌بار لایحه بودجه کشور در موعد مقرر تدوین شده است، گفت: بودجه به موقع تدوین شد و حساب شده نیز پیش می‌رود و نتایج مثبتی را به همراه دارد.

نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی افزود: سند بودجه یک سند مالی است ولی به سبب اینکه آثار آن بر همه ارکان کشور تاثیر می‌گذارد به سند اداره کشور تبدیل و شاخص‌های کلان در بودجه تعریف شده است.

عبداله‌زاده تصریح کرد: اگر با نگاه ملی به بودجه نگاه کنیم، بودجه سال 1393 بودجه‌ای با آینده خوب و مثبت است ولی در نگاه استانی و شهرستانی بودجه امسال استان نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

وی کمتر قرار گرفتن ردیف‌های متفرقه در بودجه امسال و نیز کاهش احکام و تبصره‌های ماده واحده بودجه را از نکات مثبت بودجه سال 1393 دانست و یادآور شد: بودجه امسال کشور 782 میلیارد تومان است که نسبت به سال گذشته 5/7 درصد افزایش یافته است و این افزایش متعلق به شرکت‌های دولتی و بانک‌ها است و در حقیقت بودجه عمومی کشور نسبت به سال گذشته هفت درصد کاهش یافته است.

نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر 2 هزار و 906 طرح عمرانی نیمه تمام در کشور وجود دارد که برای اتمام آن به اعتباری معادل 200 هزار میلیارد تومان نیاز است.

عبداله‌زاده اذعان داشت: از بین طرح‌های نیمه تمام ملی در سطح کشور تعداد 246 طرح با پیشرفت فیزیکی بالای 80 درصد انتخاب و اعتبار لازم برای اتمام آن اختصاص می‌یابد.

وی با اشاره به جداسازی لایحه بودجه از لایحه هدفمندی یارانه‌ها توسط دولت، تصریح کرد: ماهانه 3 هزار و 500 میلیارد تومان یارانه بین 75 میلیون نفر توزیع می‌شود و در این میان 600 تا 700 ایرانی در خارج از کشور نیز یارانه دریافت می‌کنند.

نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: یارانه باید بین اقشار آسیب‌پذیر و خانواده‌های محروم توزیع شود و خانواده‌های متمکن نباید این یارانه را دریافت کنند.

انتهای پیام/69007/ق40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول