اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اعلام آمادگی سرمایه‎گذاران بومی مقیم کشور کویت برای سرمایه‌گذاری در چابهار

سرمایه‌گذاران بومی مقیم کشور کویت ضمن ابراز تمایل به سرمایه‌گذاری در زمینه‎های مختلف در منطقه آزاد چابهار آمادگی خود را برای ثبت شرکت و مراحل اولیه سرمایه‌گذاری اعلام کردند.

اعلام آمادگی سرمایه‎گذاران بومی مقیم کشور کویت برای سرمایه‌گذاری در چابهار

گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی و اموربین الملل سازمان منطقه آزاد چابهار، حامدعلی مبارکی در نشست با جمعی از سرمایه گذاران بومی مقیم خارج از کشور خواستار حمایت، همدلی و اتحاد آنان در سرمایه‌گذاری و رفع مشکلات مردم شد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار عنوان کرد: در سال‎های گذشته و با اجرای سیاست‎های نادرست، نه تنها سرمایه‌گذاران بومی و غیربومی ترغیب به سرمایه‌گذاری در چابهار نشدند بلکه سرمایه‌گذاران بومی ترجیح دادن سرمایه خود را در کشورهای مجاور و حاشیه خلیج فارس به کار بگیرند.

این مسئول ضمن تقدیر از رویکرد دولت تدبیر و امید در راستای بهبود وضعیت مردم، گفت: استفاده از ظرفیت‎ها و قابلیت‎های اقتصادی، عمرانی و گردشگری منطقه و توسعه این صنایع، یکی از راه حل‎های از بین رفتن مشکلات اقتصادی و معضل بیکاری مردم است.

مبارکی گفت: استفاده از سرمایه‎های بومی در جلب مشارکت در زمینه‎های مختلف بستر رشد و توسعه استان را بیش از پیش فراهم می آورد و از سرمایه‌گذاران در حوزه‎های مختلف استقبال می‎کنیم، سرمایه گذاران باید با برنامه‎ریزی مناسب در این زمینه وارد شوند.

وی با اشاره به ظرفیت‌ها و موهبت‎های موجود گفت: این استان، سرشار از قابلیت‎های اقتصادی، گردشگری، تاریخی و طبیعی بوده، اما تاکنون از این توانمندی‎ها برای جذب گردشگر و توریسم داخلی و خارجی استفاده نشده و وضعیت استثنایی منطقه آزاد چابهار با توجه به دسترسی به آب‎های اقیانوسی، پنجره‌ای به دنیاست و این خود زمینه ساز ورود سرمایه به کل استان و حتی کشور می‌شود و شناخت و شناسایی فرصت‎های ایده آل و به حداقل رساندن تهدیدها، تأثیرات منفی در مباحث جذب سرمایه گذاری را کاهش می‎دهد.

مبارکی همچنین با اشاره به چشم انداز و افق روشن و شفاف در زمینه سرمایه‌گذاری در این منطقه از مزایا و قابلیت‎هایی که سازمان منطقه آزاد چابهار برای آماده‌سازی برخی زیرساخت‎ها فراهم دیده گفت: باید از مواهب و امکانات فراهم شده استفاده کنیم و شما که متعلق به این استان هستید و درخواست ما از شما آوردن سرمایه و بهبود بخشیدن وضع معیشت مردم شریف و هم استانی‎های خودتان است و ما وضعیت را به شکل بسیار شفاف و بدون بروکراسی زاید برای دسترسی شما به امکانات و خدمات مهیا کرده‎ایم.

وی با اشاره به مشوق‎های حمایتی از جمله تخلیه کشتی در کوتاه‌ترین زمان، سردخانه‎های موجود و آماده با معیارهای استاندار، امکان دپوی کالاهای وارداتی و صادر کردن به سرزمین اصلی و کشورهای دیگر با کمترین هزینه، امکان راه‎اندازی صنعت بسته بندی با توجه به فعال بودن این صنعت هم اکنون در سطح منطقه و صادرات به کشورهای دیگر، ورود مواد اولیه با توجه به ظرفیت‎های موجود و پردازش و ترانزیت آن، فرآوری آبزیان با توجه به این که 24 کارخانه تن ماهی فعالند و ورود تکنولوژی مدرن دستگاه‎های پردازش و بسته بندی بدون پرداخت عوارض، افزود: مشوق‎های ذکر شده شاید بی نظیر نباشند ولی کم نظیرند.

استقبال از سرمایه‎گذاران و حل مسائل اداری آنان در اولویت برنامه‎های همه مناطق است و چابهار یکی از پیشگامان جذب سرمایه گذار است.

گفتنی است: در پایان جلسه سرمایه‌گذاران بومی مقیم کشور کویت ضمن ابراز تمایل به سرمایه گذاری در زمینه‎های مختلف در منطقه آزاد چابهار آمادگی خود را برای ثبت شرکت و مراحل اولیه سرمایه گذاری اعلام کردند.

انتهای پیام/75004/ن/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول