اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم طبس در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد

پیشرفت طبس در گرو رها کردن مسایل حاشیه‌ای

نماینده مردم طبس در مجلس گفت: این‌که با شدت و حدت بر سر موضوعی که هیچ مشکلی را از جامعه حل نمی‌کند پافشاری کنیم، اشتباه است؛ در طبس درگیر مسایل حاشیه‌ای هستیم؛ هر چه مردم از حواشی دور شوند، پیشرفت را بیشتر حس خواهند کرد.

پیشرفت طبس در گرو رها کردن مسایل حاشیه‌ای

به گزارش خبرگزاری فارس از طبس، محمدعلی عبداله‌زاده در جلسه‌ هم‌اندیشی با جمعی از پژوهشگران، صاحب‌نظران، نخبگان، دانشجویان و مدیران طبس که به‌مناسبت هفته پژوهش در محل دانشگاه آزاد اسلامی واحد طبس برگزار شد، با اشاره به ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های شهرستان طبس، اظهار داشت: مهمترین روش ایجاد توسعه پایدار در شهرستان طبس یا هر منطقه‌ی دیگری، توجه به مراکز آموزش عالی و تربیت نیروی انسانی متخصص در آن منطقه است که سرزمین کویری طبس نیز دارای نیروها و مردمانی مؤمن، متعهد، متفکر و سخت‌کوش است.

وی ادامه داد: علاوه بر این شهرستان طبس با برخورداری از منابع غنی خدادادی و همچنین زیرساخت‌های مطلوب به‌ویژه حمل و نقل ریلی، بستر مناسبی برای سرمایه‌گذاری و توسعه است.

نماینده مردم طبس و سه شهرستان دیگر در مجلس شورای اسلامی، انسجام و وحدت را مهمترین عامل موفقیت دانست و با بیان اینکه متأسفانه در طبس درگیر مسایل حاشیه‌ای هستیم، خاطرنشان کرد: وجود اختلاف‌نظر طبیعی است اما هنگامی که اختلاف‌نظر عامل تفرقه شود، نیروها را هدر داده و موجب اتلاف زمان خواهد شد.

وی تصریح کرد: این که با شدت و حدت بر سر موضوعی که هیچ مشکلی را از جامعه حل نمی‌کند پافشاری کنیم، اشتباه است؛ در طبس درگیر مسایل حاشیه‌ای هستیم که باید آن را برای همیشه از بین ببریم؛ باید مسایل بی‌ارزش گروهی راه رها کنیم؛ هر چه مردم از حواشی دور شوند و دست از این مسایل بردارند، پیشرفت را بیشتر حس خواهند کرد.

عبداله‌زاده با بیان اینکه طبس با ظرفیت سرشاری که دارد آماده یک جهش بسیار خوب است، اضافه کرد: هیچ شهری در کشور به اندازه طبس ظرفیت و زیرساخت پیشرفت و توسعه را ندارد، به شرط اینکه اختلافات را کنار بگذاریم، دست از مسایلی که جلوی توسعه را می‌گیرد برداریم و با هم باشیم.

وی اظهار داشت: نیروگاه زغال‌سنگ‌سوز، مجتمع فولاد اسفنجی، مجتمع بازیافت مواد زاید، و کارخانه نساجی از جمله صنایعی است که راه‌اندازی آن در طبس پیگیری می‌شود.

نماینده مردم شهرستان‌های طبس، فردوس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اعتبار عمرانی استان خراسان جنوبی در سال 1392 مبلغ 192 میلیارد تومان بوده است که تنها 19 میلیارد تومان آن تأمین شده است و اعتبار عمرانی استان در سال 1393 از نظر اعتبار مصوب 40 درصد کاهش یافته اما نسبت به عملکرد سال 1392، 240 درصد افزایش دارد.

وی ادامه داد: تمامی پروژه‌های شهرستان طبس که دارای ردیف اعتباری در بودجه بوده از جمله پروژه‌ی راه طبس ـ بشرویه از مسیر خدا آفرید، برای سال 1393 نیز اعتبار دریافت کرده و از اعتبارات پروژه‌های ملی این شهرستان هیچ ردیفی حذف نشده است.

عبداله‌زاده ضمن تأکید بر لزوم حمایت بیشتر از سرمایه‌گذاران، گفت: متأسفانه در استان خراسان جنوبی در حق سرمایه‌گذاران اجحاف می‌شود و به‌عنوان مثال برای واگذاری زمین به یک سرمایه‌گذار، وی را به عرش می‌رسانیم.

وی افزود: در استان محروم خراسان جنوبی که زمین به وفور وجود دارد باید برای فراهم کردن تسهیلات بیشتر برای سرمایه‌گذاران و ایجاد جاذبه برای سرمایه‌گذاران تلاش بیشتری شود.

انتهای پیام/90001/ق40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول