اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان زنجان:

رشد و توسعه کشورمان به وحدت حوزه و دانشگاه وابسته است

رئیس سازمان بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان زنجان گفت: رشد و توسعه کشورمان به وحدت حوزه و دانشگاه وابسته است.

رشد و توسعه کشورمان به وحدت حوزه و دانشگاه وابسته است

عباس بابایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان به 27 آذر ماه و روز وحدت حوزه و دانشگاه اشاره کرد و اظهار داشت: 27 آذر ماه سالروز شهادت آیت‌الله محمد مفتح روز وحدت حوزه و دانشگاه نامگذاری شده است.

وی با اشاره به اینکه شهید مفتح با نثار خون خود بین حوزه و دانشگاه وحدت ایجاد کرد، تصریح کرد: این شهید بزرگوار با فعالیت‌های گسترده خود بین حوزه علمیه و دانشگاه پیوند زد و اقداماتی خوبی در وحدت این دو علم در کشورمان ایجاد کرد.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان زنجان با بیان اینکه رشد و توسعه کشورمان به وحدت این دو حوزه وابسته است، افزود: با حرکت دانشگاه‌ها به سمت و سوی اسلام و علوم اسلامی این یافته‌ها در راه علوم انسانی خواهد بود.

این مسئول با اشاره به اینکه حرکت به سمت دین اسلام و علوم انسانی مکمل همدیگر هستند، گفت: پیوند حوزه و دانشگاه به تحقق این امر مهم کمک می‌کند.

بابایی با بیان اینکه مقام معظم رهبری و امام خمینی (ره) نیز همیشه بر وحدت این دو مرکز تاکید داشته‌اند، اظهار داشت: با وحدت حوزه و دانشگاه موفقیت به سراغ کشورمان می‌آید.

وی اذعان داشت: اگر حوزه و دانشگاه هر کدام به صورت مجزا مسیر خود را طی کنند این اتفاق مبارک و وحدت آنها در آینده به تعویق می‌افتد.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان زنجان یکی از آرمان‌های بلند امام راحل را تحقق علوم انسانی و حرکت به سمت علوم اسلامی اعلام کرد و ادامه داد: پیوند حوزه و دانشگاه جزو یکی از اتفاقات مهم کشورمان محسوب می‌شود.

این مسئول در ادامه با اشاره به اینکه دانشگاه شامل سه مولفه دانشجو، استاد و متن و محتوا است، گفت: دانشجویان برای کسب اطلاعات و آموزش به محتوای خوب نیاز دارند.

بابایی خاطرنشان کرد: اگر ارائه دروس دانشگاهی بر اساس علوم انسانی و علوم اسلامی باشد قطعا خروجی دانشگاه‌ها به سمت و سوی مثبتی حرکت خواهد کرد.

وی با تأکید بر اینکه آموزش دانشگاه‌ها نباید از آموزه‌های دینی و آرمان‌های اسلام فاصله گرفته و به سوی آرمان‌های غربی حرکت کند، بیان داشت: امروز با همکاری محققان حوزوی و دانشمندان دانشگاه‌ها مراکز به سوی علوم اسلامی و انسانی حرکت می‌کنند.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان زنجان خاطر نشان کرد: با حرکت دانشگاه‌ها به سمت این هدف مراکز علمی به سمت تعالی، رشد و آرمان‌های اسلامی حرکت می‌کنند.

انتهای پیام/73008/ذ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول