اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر حوزه‌های علمیه استان اردبیل:

محوریت وحدت حوزه و دانشگاه ولایت است

مدیر حوزه‌های علمیه استان اردبیل گفت: محوریت وحدت حوزه و دانشگاه تبعیت از ولایت و رهبری شایسته جامعه است که می‌تواند رکن همدلی و هماهنگی باشد.

محوریت وحدت حوزه و دانشگاه ولایت است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام مهدی نوروزی عصر امروز در مراسم گرامیداشت روز پیوند حوزه و دانشگاه در اردبیل اظهار داشت: هر چند دشمنان ما سعی می‌کنند در اشتراکات موجود حوزه و دانشگاه اختلال ایجاد کنند اما آنها راه را به خطا رفتند و با نادیده گرفتن اصل رهبری و ولایت محال است که بتوانند به این وحدت خدشه وارد کنند.

وی با بیان اینکه وحدت حوزه و دانشگاه دشمنان بیشمار دارد، تصریح کرد: آنچه که در این زمینه بیشتر مایه نگرانی و افسوس است تلاش برخی از روشنفکران داخلی است که احساس می‌کنند با ایجاد وحدت بین حوزه و دانشگاه رکن حقیقی تحول‌خواهی در دانشگاه‌ها دچار خدشه می‌شود.

نوروزی در ادامه خاطر نشان کرد: علم بدون عمل، اخلاق‌مداری و معنویت‌گرایی آثار زیان‌بخشی را به دنبال دارد که بی‌توجهی در این حوزه می‌تواند آسیب‌های جدی را به پیکره دانشگاه و مراکز علمی و حوزوی وارد کند.

این مسئول اضافه کرد:‌ حوزه و دانشگاه باید مثل دو خط موازی با هم حرکت کنند و در مواردی که بین دستاوردهای هر دو تلاقی حاصل شود همکاری‌های قوی‌تر مورد نیاز است.

وی تلاش نظام غرب را در جداسازی معنویت و اخلاق از حوزه علم را یادآور شد و بیان کرد: این تلاش ناکام دشمنان ما نه تنها در اراده ایجاد وحدت حوزه و دانشگاه خللی ایجاد نکرده بلکه به اراده مستحکم در این حوزه در پیشبرد امور کمک کرده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیر حوزه‌های علمیه استان یادآور شد:‌ ما نهادینه شدن ارتباط حوزه و دانشگاه را یک ضرورت می‌دانیم و به برخی‌ها که به دنبال ایجاد تفرقه بین این دو نهاد است، هشدار می‌دهیم تا مبادا با حرکت خود بخواهند اصالت انقلاب و ارزش‌های محیط علمی و دانشگاهی را زیر پا گذاشته و نسبت به اساس و اهمیت آن رفتار ناجوانمردانه‌ای را در پیش بگیرند.

نوروزی در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: امروز در سنگر دانشگاه‌ها و حوزه‌ها اساتید برجسته و دلسوزی هستند که در نقطه تکاملی تحول و پیوند دانشگاه و حوزه از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند در حالی که در نقطه مقابل عده‌ای نیز می‌خواهند اختلافات در این حوزه افزون‌تر شده و نارسایی‌ها نمود پیدا کند.

وی ضرورت توجه و تاکید بر مشترکات را در تقویت ارتباط حوزه و دانشگاه ضروری اعلام کرد و گفت: ما امروز بیش از هر زمان دیگر به تعامل و تقویت این دو بخش نیاز جدی داریم چرا که حقیقت هر دو حرکت رو به جلو و پیشرفت واقعی است.

انتهای پیام/62001/ک30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول