اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پژوهشگر نمونه استان زنجان:

ارتباط کارآفرینان با پژوهشگران دانشگاهی موجب اعتلای پژوهش می‌شود

پژوهشگر نمونه استان زنجان گفت: ارتباط کارآفرینان با پژوهشگران دانشگاهی موجب اعتلای پژوهش در کشور می‌شود.

ارتباط کارآفرینان با پژوهشگران دانشگاهی موجب اعتلای پژوهش می‌شود

هما درودی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: پژوهشگران نمونه در دانشگاه‌ها بر اساس شرایط و ضوابط کارهای پژوهش در دانشگاه‌ها در هر سال معرفی می‌شوند.

وی با بیان اینکه نوع فعالیت‌های اساتید به ویژه اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها در زمینه پژوهش در انتخاب این افراد دخیل است، خاطرنشان کرد: در سال‌جاری نیز انتخاب پژوهشگران بر اساس معیارهای دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان صورت گرفته است.

این استاد دانشگاه بر ضرورت کنار هم قرار گرفتن آموزش و پژوهش تاکید کرد و افزود: باید در کنار توجه به مقوله آموزش به پژوهش نیز نگاه جدی داشت.

این پژوهشگر نمونه زنجانی با اشاره به اینکه پژوهش‌ها نباید به صورت مطالب تئوری باشد، خاطرنشان کرد: توجه به پژوهش‌های کاربردی نیاز جامعه امروز محسوب می‌شود.

درودی با اشاره به فعالیت همه دانشگاه‌ها و اساتید در حوزه پژوهش تصریح کرد: خوشبختانه کشور در تولید علم گام‌های مطلوبی را برداشته است.

وی با بیان اینکه در زمینه کاربرد پژوهش‌ها هنوز اقدامات مطلوبی صورت نگرفته، ابراز داشت: باید دانشگاه‌ها به سوی پژوهش‌های کاربردی حرکت کنند.

این پژوهشگر نمونه زنجانی با اشاره به فعالیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان در حوزه پژوهش ادامه داد: این دانشگاه طی چند سال اخیر در دوره‌های مختلف در تولید دانش بسیار خوب عمل کرده است.

دروی با بیان اینکه همه اساتید این دانشگاه در ترجمه و چاپ کتاب، موفق عمل کرده‌اند، یادآور شد: تولید مقالات ISI از دیگر موفقیت‌های اساتید دانشگاه آزاد اسلامی محسوب می‌شود.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه معضل و مشکل امروز در حوزه پژوهش عدم توجه به کاربرد آن در حوزه‌های مختلف است، تصریح کرد: در علوم انسانی نیز در این زمینه خوب عمل نمی‌شود.

این پژوهشگر نمونه زنجانی انگیزه درونی پژوهشگر را در خلق آثار پژوهشی مهم ارزیابی کرد و بیان داشت: پژوهشگران در دو سطح پژوهشگران دانشگاهی و کارآفرینان تقسیم می‌شوند که ارتباط بین این دو موجب اجرای مطلوب برنامه‌های پژوهشی می‌شود.

درودی با اشاره به اینکه ارتباط این دو قشر هنوز به نحو مطلوبی صورت نگرفته، بیان داشت: پژوهشگران دانشگاهی به عنوان اعضای هئیت علمی رسالت اصلی خود را در دانشگاه‌ها انجام می‌دهند و کارآفرینان نیز در خارج از دانشگاه به دنبال یافته‌های خود هستند و هنوز ارتباط موثری با هم برقرار نکرده‌اند.

وی بر ضرورت ارتباط بین پژوهشگران دانشگاهی و کارآفرینان تاکید کرد و گفت: ارتباط این دو موجب اجرای مطلوب پروژه‌ها می‌شود.

این استاد دانشگاه حمایت معنوی را در کنار حمایت‌های مالی مهم دانست و اذعان داشت: برخی پژوهشگران برای اجرای پروژه‌های خود با مشکلات مالی مواجه هستند.

گفتنی است، هما درودی از سال 1373 در دانشگاه آزاد اسلامی در رشته مدیریت تدریس می‌کند، وی در هفته پژوهش به عنوان پژوهشگر نمونه استان زنجان معرفی شد.

انتهای پیام/73003/ن30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول