اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان:

پژوهش باید در اولویت دانشگاه قرار داشته باشد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: پژوهش باید در رأس فعالیت همه مدیریت‌های دانشگاه از رأس تا پایین‌ترین رده قرار داشته باشد.

پژوهش باید در اولویت دانشگاه قرار داشته باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، محمد حسین اعرابی ‌عصر امروز در آیین گرامیداشت هفته پژوهش در سالن دکتر محمد قریب دانشگاه علوم پزشکی کاشان اظهارداشت: برای رسیدن به موفقیت‌های علمی پژوهشی نیاز به تدوین برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت توسط مدیران بخش‌های مختلف دانشگاه است.

وی با تأکید بر تحقیق و پژوهش در تمامی امور، توجه به پژوهش را در رسیدن به اهداف امکان‌پذیر دانست و افزود: تمامی برنامه‌ها باید بر اساس یک سری داده‌ها و شواهد باشد و نباید به محض مطرح شدن واژه پژوهش همه کارها به سمت ISI برود.

این مسئول یادآور شد: با توجه به شرایط فعلی اقتصادی، مشکلات مالی و منابع محدود مالی، برای رسیدن به اهداف علمی پژوهشی باید از ظرفیت‌های زیادی که در منطقه موجود است استفاده کرد.

به گفته وی، ظرفیت‌های دانشگاه علوم پزشکی در حال حاضر به چندین برابر سال‌های گذشته رسیده است و رویکرد پژوهشگران به تحصیلات تکمیلی سال به سال افزایش یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان افزود: ارتقای دانشگاه علوم پزشکی کاشان از تیپ دو به تیپ یک انتظارات را از دانشگاه افزایش داده است که برای حفظ این جایگاه باید تلاش مضاعفی صورت گیرد.

اعرابی در ادامه از فعالیت شرکت داروسازی باریج اسانس کاشان در شهرستان و همکاری این شرکت با دانشگاه علوم پزشکی کاشان به عنوان یکی از ظرفیت‌های شهرستان کاشان نام برد و گفت: این شرکت می‌تواند سرمایه‌گذاری در بخش تولید دارو  را به سمت و سوی شهرستان کاشان سوق دهد.

وی افزود: برای اثبات ظرفیت علمی پژوهشی دانشگاه کاشان، باید از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان استفاده کرد تا دانشگاه بتواند در فعالیت‌های علمی پژوهشی روی پای خودش بایستد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان در ادامه با اشاره به کاهش منابع دولتی ابراز داشت: برای جذب اعتبارات باید راه‌های دیگری به غیر از منابع دولتی برای رسیدن به موفقیت جست‌وجو کرد.

اعرابی، یکی از راه‌های رسیدن به منابع غیر دولتی را توجه به شرکت‌های دانش‌بنیان دانست و تأکید کرد: ایجاد ظرفیت‌سازی برای شرکت‌های دانش‌بنیان که در سال‌های اخیر از آن بی‌بهره بوده‌ایم می‌تواند برای دانشگاه ظرفیت جدیدی را ایجاد کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان، این دانشگاه را متولی سلامت جامعه دانست و با اشاره به این که مجموعه مدیریت دانشگاه باید محدودیت‌های مالی در این بخش را به صورت هوشمند مدیریت کند گفت: برای ایجاد سلامت کامل در جامعه، ارتباط دانشگاه علوم پزشکی کاشان با صنعت از جمله شرکت باریج اسانس می‌تواند راهگشا باشد تا پژوهش‌های دانشگاه به محصول برسد. 

وی متذکر شد: دانشگاه علوم پزشکی کاشان به بحث پژوهش بیش از سایر بخش‌ها توجه داشته است تا با رشد فعالیت علمی پژوهشی آمار و ارقام این بخش ارتقا داشته باشد.

در این مراسم از پژوهشگران برتر دانشگاه علوم پزشکی کاشان تقدیر شد.

انتهای پیام/2406/ک40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول