اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر اجرایی نهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری استان اصفهان:

مشکلات مالی دستگاه‌های اجرایی مانع بی‌توجهی به امر پژوهش نشود

دبیر اجرایی نهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری استان اصفهان گفت: دستگاه‌های اجرایی نباید به دلیل مشکلات مالی از هزینه پژوهش غافل و اعتبارات پژوهش را صرف امور دیگر کنند.

مشکلات مالی دستگاه‌های اجرایی مانع بی‌توجهی به امر پژوهش نشود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حسین سیستانی عصر امروز در نهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری استان اصفهان با اشاره به فرصت خوب هفته پژوهش برای ارائه دستاوردهای علمی، اظهار داشت: در هفته پایانی آذرماه هفته پژوهش نامگذاری شده است که در کشور نیز بحث‌ها و موضوعات مختلفی در این خصوص مطرح و دستورالعمل‌های خاصی در حوزه پژوهش ارائه می‌شود که نمایشگاه پژوهش یکی از آنها که با محوریت استانداری شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه ستاد پژوهش و فناوری به صورت ستاد دائمی در استانداری متولی برگزارکننده این نمایشگاه است افزود: امسال با حضور روسای دانشگاه‌ها و نیز دستگاه‌های اجرایی استان که اعلام آمادگی برای حضور در نمایشگاه کرده‌اند، این نمایشگاه برپا شد.

دبیر اجرایی نهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری استان اصفهان به برپا شدن 50 غرفه در محل نمایشگاه پل شهرستان اصفهان اشاره و تصریح کرد: سال گذشته نیز فعالیت‌هایی در قالب جشنواره امتحانات صورت گرفت که امسال در مصلای امام خمینی تهران این جشنواره برپا شده است که استان اصفهان با توجه به تعداد پژوهشگران منتخب دفتری در این محل دایر و از شرکت‌های مختلف دانش‌بنیاد و نیز علم و فناوری شرکت کرده‌اند.

وی ادامه داد: از 81 طرح ارائه شده دو طرح استانی به عنوان طرح منتخب کشوری انتخاب شده است.

سیستانی بیان داشت: هر کاری باید بر اساس قانون 116 براساس پژوهش باشد و این در حالی است که رئیس‌جمهور بین یک تا 3 درصد بودجه عمرانی و جاری دستگاه‌ها را به امر پژوهش اختصاص داده است.

وی با اشاره به اینکه دستگاه‌ها به دلیل مشکلات مالی کمتر برای امر پژوهش هزینه می‌کنند، عنوان کرد: دستگاه‌های اجرایی باید بتوانند اعتبارات بخش پژوهش را در همان حوزه جذب کنند.

وی اضافه کرد: کشور ما متکی به توسعه دانش‌بنیاد است و هزینه فناوری این پژوهش‌ها نتایج سودمندی دارد.

انتهای پیام/63012/ذ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول