اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه مازندران خبر داد

چاپ مقالات هسته‌ای اساتید دانشگاه مازندران در کشورهای اروپایی و امریکایی

رئیس دانشگاه مازندران گفت: در شاخه‌های هسته‌ای همکاران موفق دانشگاه مازندران مقالات خود را در کشورهای اروپایی و آمریکایی به چاپ رسانده‌اند.

چاپ مقالات هسته‌ای اساتید دانشگاه مازندران در کشورهای اروپایی و امریکایی

به گزارش خبرگزاری فارس از بابلسر، احمد احمدپور عصر امروز در مراسم رونمایی از سایت همایش ملی فناوری هسته‌ای و خودباوری ملی در سالن اجتماعات معاونت فرهنگی دانشگاه مازندران اظهار داشت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی توسعه علم و دانش در سرلوحه کار مسئولان قرار گرفت.

وی افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اکسیر ما می‌توانیم را امام راحل و بعد از آن مقام معظم رهبری در رگ‌های جوانان جاری و ساری ساختند و براساس این امر است که شاهد تحول بزرگ در فناوری و رشته‌های مختلف هستیم.

احمدپور با بیان اینکه تعداد دانشجویان از قبل انقلاب تاکنون 23 برابر رشد داشته است، اظهار داشت: میانگین رشد علمی ما نیز در سال‌های اخیر بیش از 11 برابر میانگین متوسط جهانی است.

رئیس دانشگاه مازندران با اعلام اینکه در برخی از رشته‌ها مثل نانو در رتبه هشتم جهانی قرار داریم، افزود: امروز ما می‌توانیم به فضا پرتاب کنیم و در سطوح‌های مختلف علمی حرفی برای گفتن داشته باشیم.

این مسئول با بیان اینکه دانشگاه مازندران یکی از دانشگاه‌های موفق شمال کشور است، گفت: با همت دانشجویان، اساتید و کارکنان این دانشگاه گام‌های خوبی در زمینه مختلف از جمله فیزیک برداشته شد و در حال حاضر رشته فیزیک یکی از رشته‌های موفق دانشگاه مازندران است.

احمدپور تصریح کرد: در شاخه‌های هسته‌ای نیز همکاران موفقی داریم که مقالات آنها در بسیاری از کشورهای اروپایی و آمریکایی به چاپ می‌رسد.

رئیس دانشگاه مازندران با بیان اینکه از لحاظ تولید علم رتبه 15 جهان را داریم بیان داشت: ما به‌دنبال علمی هستیم که دین اسلام آن را مجاز دانسته است باید به سمت فن‌آوری‌هایی باشیم که برای رفاه و پیشرفت باشد چون ما مسلمان هستیم و برای ما تزکیه مقدم است.

احمدپور با بیان اینکه فلسفه و جهان‌بینی ما متفاوت از فلسفه و جهان‌بینی غرب است افزود: دانشمندان، اساتید و دانشجویان ما با کمک تقوا توانستند به مراتب بالای علمی برسند.

انتهای پیام/86010/ک30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول