اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با هفته پژوهش

نمایشگاه دستاوردهای علمی دانشجویان جهاد دانشگاهی کاشمر گشایش یافت

همزمان با هفته پژوهش نمایشگاه دستاوردهای علمی دانشجویان دانشگاه علم و فرهنگ کاشمر وابسته به مؤسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی گشایش یافت.

نمایشگاه دستاوردهای علمی دانشجویان جهاد دانشگاهی کاشمر گشایش یافت

رئیس دانشگاه علم و فرهنگ کاشمر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشمر اظهار کرد: ارتقای سطح علمی و تشویق دانشجویان به انجام پروژه‌های تحقیقاتی و پژوهشی و نیز آگاهی اقشار مختلف از فعالیت‌های انجام شده دانشجویان از مهم‌ترین اهداف برپایی این نمایشگاه است.

امیر احسانی با اشاره به ارائه دو مقاله به صورت سخنرانی با موضوع ارزیابی در ایران و بین‌الملل و نیز پژوهش در قرآن توسط اساتید این دانشگاه افزود: تاکنون بیش از 100 مقاله در سطوح علمی و پژوهشی از جمله ISI،‌ ژورنال‌های معتبر دنیا، نشریه‌های علمی و پژوهشی و کنگره و همایش‌های علمی داخلی و خارجی ارائه شده است که برای انجام این طرح‌ها بیش از 150 دانشجوی کارشناسی و 20 دانشجوی کاشناسی ارشد در رشته‌های گیاهان دارویی، باغبانی، گیاه‌پزشکی، مدیریت، حسابداری و کامپیوتر با اساتید مربوطه همکاری داشتند.

وی با اشاره به شناسایی و ارائه دو گونه کنه جدید برای نخستین‌بار در دنیا توسط یکی از دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه علم و فرهنگ شعبه کاشمر خاطر‌نشان کرد: این دو گونه کنه، کنه انگور در موستان‌های شهرستان‌های کاشمر و خلیل‌آباد بوده که برای نخستین ‌بار در دنیا توسط دانشجوی این دانشگاه شناسایی و ثبت‌ شده است‌.

رئیس دانشگاه علم و فرهنگ کاشمر با تأکید بر اینکه بنیان اصلی پیشرفت هر کشور بر پایه تحقیقات و توسعه علمی مراکز آموزش عالی استوار است، خاطرنشان کرد: اگر چه مجموعه جهاد دانشگاهی با توان خود در امر پژوهش سرمایه‌گذاری می‌کند اما نیازمند حمایت‌های مادی و معنوی سایر نهادها و دستگاه‌های شهرستان و استان است.

احسانی با بیان اینکه این نمایشگاه تا پایان هفته پژوهش در محل دانشگاه علم و فرهنگ کاشمر برای بازدید عموم دایر است، تصریح کرد: ارائه گیاهان دارویی تولید شده در مراکز تحقیقاتی دانشگاه در بهاریه، خلیل‌آباد و کاشمر، ارائه مراحل اسانس‌گیری از گیاهان دارویی، ارائه گیاهان دارویی در حال انقراض منطقه کاشمر، انواع گل‌های زینتی تولید شده در گلخانه‌های دانشگاه و نیز پایان‌نامه‌ها و طرح‌های تحقیقاتی دانشجویان از جمله مواردی بوده که در قالب این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار گرفته است.

انتهای پیام/2202/ز30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول