اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم اردبیل در مجلس:

بودجه سال 93 غیرواقع‌بینانه است

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: بودجه سال آینده برای کشور و استان اردبیل غیر‌واقع‌بینانه در نظر گرفته شده و به هیچ عنوان نباید انتظار کار شاقی را داشت.

بودجه سال 93 غیرواقع‌بینانه است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، منصور حقیقت‌پور پیش از ظهر امروز در حاشیه مراسم اختتامیه جشنواره عکس عاشورایی در جمع خبرنگاران در اردبیل اظهار داشت: بودجه سال 93 با مشکلات و تنگناهای حقیقی روبه‌رو است که از دو جنبه می‌توان آن را مورد توجه قرار داد که جنبه اول مربوط به میزان درآمدهای سالانه استانی است که 2.5 تا سه برابر بیشتر از سال‌های گذشته دیده‌اند به طوری که این میزان درآمد منشا بودجه استان قرار می‌گیرد که این میزان درآمد تحقق نیافته و از آن جهت ما دچار مشکل جدی می‌شویم.

وی خاطرنشان کرد‌: در بخش دیگر تخصیص‌ها بسیار کم و قلیل‌تر از سال‌های قبل انجام شده‌ است که با هماهنگی‌هایی که با استاندار اردبیل خواهیم داشت بنده بسیاری از مواد بودجه را که مربوط به استان اردبیل است آورده‌ام تا با همکاری استاندار نظر دستگاه‌های اجرایی را در این رابطه جویا شده و تغییرات لازم را در زمان بررسی در کمیسیون‌ها و صحن علنی داشته باشیم تا از حق و حقوق مردم دفاع کنیم.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: نمایندگان استان اردبیل تلاش می‌کنند تا با ارائه پیشنهادهای مختلف ضعف‌های بودجه سال 93 را به ویژه در نگاه به حوزه عمرانی و اجرایی برطرف کنند چرا که قدر مسلم توقع اقدامات فراوان و دامنه‌دار عمرانی با این وضعیت بودجه‌ای امکان‌پذیر نیست.

حقیقت‌پور افزود: دولت بیش از 2 هزار و 900 پروژه نیمه تمام دارد که تنها برای تعداد محدودی از آنها که با پیشرفت 80 درصد به بالا هستند قصد تزریق اعتبار و سرمایه‌گذاری دارد و به یقین پروژه‌های کوچک و با پیشرفت کمتر از 60 درصد در این بین نادیده گرفته شده‌اند که امیدواریم در این باب اقدامات لازم انجام شود.

وی تصریح کرد‌: ما پیشنهاد کردیم که برخی از این پروژه‌ها برای تکمیل هرچه سریع‌تر به بخش خصوصی واگذار شوند تا پروژه‌های مدرسه‌سازی، بیمارستان‌سازی، دانشگاه‌سازی و صدها پروژه نیمه تمام دیگر با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی عملیاتی و اجرایی شود.

راه‌آهن اردبیل سال آینده 25 میلیارد ریال اعتبار دارد

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تنها 25 میلیارد تومان برای راه‌آهن اردبیل اعتبار در نظر گرفته شده است، گفت: این میزان اعتبار تنها تامین‌کننده منابع اعتباری مطالعه شده این پروژه است که از بابت بدهی به پیمانکار تامین می‌شود.

حقیقت‌پور در پایان سخنان خود اذعان داشت: ما چاره‌ای جز استفاده از فاینانس چینی در این زمینه نداریم و در این زمینه تمام تلاشمان را به کار گرفته‌ایم تا از محل اعتبارات موسوم به چین راه‌آهن اردبیل را تکمیل کنیم.

انتهای پیام/62004/ح40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول