اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه چالوس:

رویکرد فرهنگی در بودجه 93 بسیاری از نابسامانی‌ها را سامان می‌دهد

امام جمعه چالوس با تقدیر از هیئت دولت برای تقدیم به‌موقع لایحه بودجه سال93 به مجلس گفت: رویکرد فرهنگی و نگاه فرهنگی در لایحه بودجه سبب امیدواری است و می‌تواند نابسامانی‌های فرهنگی در کشور را سامان دهد.

رویکرد فرهنگی در بودجه 93 بسیاری از نابسامانی‌ها را سامان می‌دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان چالوس، حجت‌الاسلام محمدمهدی راشدی‌نوری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان چالوس با سفارش به تقوی و رعایت پرهیزگاری و توجه به حلال و حرام الهی بیان داشت: یکی از عوامل دین‌گریزی، محیط زندگی انسان است، محیط ناسالم هم در گریز از دین و هم در نپذیرفتن دین نقش دارد.

وی تصریح کرد: به‌خاطر تاثیر محیط اجتماعی در اخلاق و رفتار و باورهای انسان است که اسلام به‌عنوان یک مکتب تربیتی توجه زیادی به صلاح و فساد جامعه دارد و دو اصل مهم امر به معروف و نهی از منکر بر همین اساس وضع شده است.

راشدی به نقش محیط اجتماعی در زندگی افراد اشاره کرد و افزود: اگرچه برخی از خلقیات و رفتارها در همه انسان‌ها وجود دارد اما محیط اجتماعی نیز این قدرت و توانایی را دارد که افراد را هم‌رنگ خود کند و صفات و خلقیاتشان را تغییر دهد و این تغییر رفتار و خلقیات و تاثیرپذیری در جوانان بیشتر است.

امام جمعه چالوس با تسلیت ایام ماه صفر گفت: سوم ماه صفر مصادف با ولادت امام موسی کاظم(ع) است و همه می‌دانیم که امام محمد باقر(ع) از بازماندگان واقعه کربلا و از شاهدان همه حوادث و مصیبت‌های کربلا و رنج‌ها و مصائب کاروان اسیر اهل بیت(ع) است.

وی با اشاره به 19 آذر ( روز جهانی حقوق بشر و شهادت آیت‌الله دستغیب سومین شهید محراب توسط منافقان) اذعان داشت: واژه‌های دموکراسی و حقوق بشر ابزاری در دست قدرتمندان برای سرکوب مردم و ظلم و ستم به بشریت است.

راشدی افزود: حمایت از رژیم صهیونیستی در جنایاتش، حمایت از گروه‌های تکفیری سوریه، افغانستان و پاکستان و حمایت از گروهک‌های تروریستی منافقان با آن‌همه جنایات که نمونه‌اش شهادت آیت‌الله شهید دستغیب پیرمرد عالم و عارفی است که جز خیرخواهی و نصیحت‌گری برای مردم کاری نداشت و بدنش را با بمب پاره پاره کردند، این‌ها نمونه‌هایی از پرونده سیاه آمریکا و غرب در ادعای حقوق بشری‌شان است.

امام جمعه چالوس به ایفای رسالت درست توسط اصحاب رسانه و قلم تاکید کرد و گفت: از نشانه‌های شکوفایی فرهنگ در جامعه حضور فعال و نقادانه اصحاب رسانه و مطبوعات در کشور است.

وی تاکید داشت: اصحاب رسانه باید با توجه به مصالح کشور مسائل و مشکلات جامعه را نقد کنند و به گوش مسئولان برسانند نه تملق و چاپلوسی داشته باشند و نه سیاه‌نمایی کنند و باید زنگ هشداردهنده باشند.

راشدی بیان داشت: انحلال خانه مطبوعات غرب استان به مرکزیت چالوس که چند سالی است تشکیل شده و حضور فعال و ثمر‌بخشی برای این قشر داشته‌ است، بدون ارایه‌ دلیل سبب نگرانی اذهان شده است و ترس این را داریم که برخی ادارات کل که در غرب مازندران از سال‌ها قبل مستقر است، شبانه برچیده شود.

وی در پایان یادآور شد: از مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران انتظار داریم هم دلیل این اقدام را پیگیری کند و هم دستور به برگشتن وضعیت سابق را صادر کند.

انتهای پیام/2296/غ40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول