اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر مجمع نمایندگان استان اردبیل:

اعتبار آبرسانی روستایی در بودجه 93 ناچیز است

دبیر مجمع نمایندگان استان اردبیل گفت: میزان اعتبارات پیش‌بینی شده برای تأمین آب آشامیدنی روستاها در لایحه بودجه سال آینده کشور بسیار ناچیز است.

اعتبار آبرسانی روستایی در بودجه 93 ناچیز است

جلیل جعفری‌ بنه‌خلخال امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل، اظهار داشت: با توجه به اینکه در لایحه بودجه سال 93 برای توسعه شبکه آبرسانی به روستاها تنها 220 میلیارد تومان پیش‌بینی شده ما در مجلس تلاش می‌کنیم تا در افزایش این رقم اقدامات لازم را در کمیسیون‌ها انجام دهیم.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با توجه به اینکه تعداد روستاهایی که از نعمت آب شرب لوله‌کشی محروم هستند و با این میزان اعتبار امکان توسعه پیش‌بینی شده در برنامه توسعه وجود ندارد، این معضل در استان‌های محروم بیشتر خودنمایی می‌کند، ضروری است تا رقم آن افزایش یابد.

رئیس فراکسیون سرمایه‌گذاری مجلس در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: روستاهای دو شهرستان خلخال و کوثر با توجه به تذکرات و اطلاع‌رسانی‌هایی که انجام داده‌ایم و به گوش مسئولان رسیده ما درخواست توجه بیشتر با رویکرد توسعه محور را داریم و معتقدیم روستاهای این دو شهرستان جز محروم‌ترین روستاهای استان اردبیل هستند که در بسیاری از شاخص‌های توسعه از جمله برخورداری از راه مناسب ارتباطی، گاز، آب لوله‌کشی و فاضلاب شهری، اجرای طرح‌های هادی روستایی و توسعه اماکن ورزشی از برخورداری کمتر نسبت به میانگین کشوری و استانی بهره‌مند هستند.

وی اضافه کرد: ‌این ضعف‌ها و نقصان‌ها ایجاب می‌کند تا توجه اساسی به توسعه این بخش‌های زیربنایی داشته باشیم که این خود از ضرورت‌های مهمی است که می‌تواند از تخریب روستاها و خالی شدن آنها از سکنه و پناه بردن آنها به حاشیه شهرها جلوگیری کند.

این نماینده مجلس در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: ‌با پیگیری‌های مکرر تاکنون توانسته‌ایم در برخی از شاخص‌های یاد شده پیشرفت قابل قبولی را داشته باشیم و در تأمین آب شرب روستاها نیز برخی از روستاییان از این نعمت برخوردار شده‌اند.

جعفری‌بنه خلخال یادآور شد: براساس توافقات انجام شده با شرکت آب و فاضلاب روستایی استان اردبیل این مجموعه موظف شده در اسرع وقت نسبت به تأمین آب شرب روستای آقبلاغ خلخال اقدام کند.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی دیگری از پروژه‌هایی که براساس زمانبندی باید در آینده نزدیک تحویل داده شود مجتمع آبرسانی روستای برندق است که جهت تامین آب آشامیدنی این روستا و روستاهای جوار در حال تکمیل است و شرکت آب و فاضلاب روستایی استان اردبیل باید براساس زمان‌بندی مورد نظر در دی ماه تحویل دهد.

جعفری بنه‌خلخال ابراز داشت: پیگیری‌های ضعیف و توجهات ناکافی در گذشته موجب محرومیت مضاعف خلخال و کوثر بوده و حجم انبوه مطالبات به حق مردم با فرهنگ و دانش دوست خطه جنوب استان باید مورد نظر مسئولان استانی و کشوری باشد تا به آنچه که حق این مردم شریف و نخبه‌پرور است، دست یابند.

انتهای پیام/62001/ر40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول