اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی:

جدایی علم از معرفت تمدن بی‌روح را ایجاد کرده است

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی گفت: تمدن بی‌روحی که ایجاد شده ناشی از جدایی علم از معرفت بوده و باید علوم تجربی در کنار معرفت و خودسازی قرار گیرند.

جدایی علم از معرفت تمدن بی‌روح را ایجاد کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس در بیرجند، حجت‌الاسلام والمسلمین علی رضایی‌بیرجندی پیش‌از ظهر امروز در مراسم بزرگداشت و تکریم مقام پروفسور کاظم معتمد‌نژاد ضمن تسلیت درگذشت این مرحوم اظهار داشت: این گونه جلسات باید بهانه‌ای برای آشنایی ما و نسل جوان با عظمت و جایگاه بزرگان و شخصیت‌های علمی باشد.

وی با بیان این‌که سال گذشته پروفسور گنجی پدر علم جغرافیا را از دست داده که قدر ایشان را به خوبی نشناخته‌ایم، افزود: باید مردم خراسان‌جنوبی با گنجینه‌های عظیم علمی و فرهنگی استان خود همچون پروفسور معتمد‌نژاد و گنجی آشنا شوند.

امام جمعه بیرجند به سخن امام علی(ع) مبنی بر این‌که اگر بنا باشد کسی نردبانی برای بقاء در دنیا پیدا کند هر آینه آن فرد حضرت سلیمان(ع) می‌بود، افزود: مرگ یک حقیقت بوده و همه باید برویم و کسانی خوشحال هستند که در زندگی مفید، متدین و هوشیار بوده‌اند.

رضایی‌بیرجندی به روز وحدت بین حوزه و دانشگاه اشاره کرد و یادآور شد: در بین عامه مردم عالم به کسی که فقه و اصول خوانده و عبا و امامه داشته باشد اطلاق می‌شود.

وی اضافه کرد: به تعبیر قرآن عالمان حقیقی کسانی هستند که زیبایی‌های عالم را به صورت دقیق درک کنند.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: از نظر قرآن عالمان علوم مختلف از جمله شیمی، فیزیک و علم الهی عالم به دین هستند.

رضایی‌بیرجندی با بیان این‌که علم در اسلام دارای ارزش است، اذعان داشت: علم، تقوای، ایثار و ارزش‌ها منزلت دارد.

وی تصریح کرد: هر فردی که بتواند علم، روشنایی و حقیقت را اشاعه دهد عالم است.

امام جمعه بیرجند با بیان این‌که تمدن بی‌روحی که ایجاد شده ناشی از جدا شدن علم از معرفت است، اذعان داشت: با قرارگیری علوم تجربی در کنار معرفت و خودسازی نتایج خوبی به دست می‌آید.

رضایی‌بیرجندی به چند مورد از کتاب‌های نوشته شده توسط پدر علم ارتباطات نوین کشور اشاره کرد و افزود: حدود 18 اثر از این مرحوم آماده چاپ و 70 مقاله علمی به جهان علم ارائه شده است.

وی با بیان این‌که شخصیت پروفسور کاظم معتمد‌نژاد در عرصه ارتباطات و روزنامه‌نگاری در کشور زبان‌زد است، اضافه کرد: این شخصیت برای تجهیز ارتش امروز که رسانه‌ها هستند تلاش بسیار کرده است.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه دشمن امروز با رسانه به جنگ ما آمده‌اند، خاطرنشان کرد: آسایش امروز ما حاصل زحمات امام خمینی(ره)، شهداء، مقام معظم رهبری است.

انتهای پیام/22481/ل40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول