اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بردخون:

نیاز امروز جامعه حفظ وحدت در پرتو ولایت است

امام جمعه بردخون گفت: نیاز امروز ما حفظ وحدت در پرتو ولایت و رهبری است تا با اتحاد و همراهی همدیگر به اهداف و دستاوردهای انقلاب پایبند باشیم و اختلافات و تفرقه را کنار بگذاریم.

نیاز امروز جامعه حفظ وحدت در پرتو ولایت است

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، حجت‌الاسلام سید حسین رکنی حسینی ظهر امروز در آیین یادواره شهید دانش‌آموز احمد انیسه در مدرسه نجات‌الهی شهر بردخون اظهار داشت: امروز دنیا بر پایه تبلیغات می‌چرخد و کشورها در این زمینه هزینه زیادی دارند اما چرا در رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما بجای تبلیغ کالاها از شهیدان اسوه‌های ایمان و شهادت یاد نمی‌شود و کالاهای فرهنگی و مذهبی جایگاهی در این تبلیغات ندارد.

وی افزود: نیاز امروز ما حفظ وحدت در پرتو ولایت و رهبری است تا با اتحاد و همراهی همدیگر به اهداف و دستاوردهای انقلاب پایبند باشیم و اختلافات و تفرقه را کنار بگذاریم و تلاش علمی خود را با معنویت همراه کنیم زیرا دشمنان از پیشرفت‌های علمی ما هراسان هستند.

رکنی حسینی اضافه کرد: بکوشیم افرادی تربیت کنیم تا در آینده مناصب حساس کشور را به دست بگیرند و آنچنان که شخصیت‌های بزرگواری مانند مدیر حوزه‌های علمیه کشور از این منطقه برخاسته‌اند شاهد حضور مسئولانی متعهد در رأس دستگاه‌های کشور باشیم که در سایه اطاعت از فرمایشات رهبری و وصیت‌های شهیدان دور از انتظار نیست.

رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه بردخون نیز با تجلیل از مقام شامخ شهیدان گفت: مقام شهید و شهادت بسیار بالا است که ما قادر به سخن گفتن در این باره نیستیم اما براساس وظیفه برنامه‌هایی ویژه شهدای دانش‌آموز در مدارس تدارک دیده‌ایم که تاکنون دو یادواره برگزار شده و یادواره دیگر نیز در مدارس روستای مغدان برگزار می‌شود.

بهرام حسینی‌پناه افزود: با اجرای فرامین رهبری و درک اهداف شهدا، فرهنگ شهادت را در جامعه نهادینه کنیم که مدارس و مراکز آموزشی بهترین فضا برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است و نظام تعلیم و تربیت با همه توان در این زمینه تلاش می‌کند.

موزه شهدا در بردخون راه‌اندازی شود

یکی از همرزمان شهید انیسه نیز گفت: شهیدان ارزشمندترین امانت و دارایی خود را در راه اسلام فدا کردند و پدران و مادران شهدا نیز ثمره جان و بهترین داشته خود برای حفظ دین دادند که ما باید افتخار کنیم که دست پدر شهید را می‌بوسیم.

حسین شهری با انتقاد از اینکه شهیدان و خانواده‌های آنان آنچنان که شایسته‌اند تکریم نمی‌شوند، تصریح کرد: باید به رزمندگان و ایثارگران مدال افتخار داد، چرا نباید به اندازه یک ورزشکار و هنرمند ایثارگران را تکریم نکنیم زیرا این افراد به ما عزت و شرف و آزادی هدیه دادند.

وی خواستار راه‌اندازی موزه شهدا در بردخون شد و از دست‌اندرکاران این برنامه‌ها که موجب نهادینه شدن فرهنگ شهادت و شناخت شهیدان عزیز می‌شوند، تقدیر کرد.

در ادامه پس از مرثیه‌خوانی توسط علی واعظ یکی از مداحان اهل‌بیت (ع)، وصیت‌نامه شهید و مقاله ای پیرامون جایگاه شهیدان توسط دانش‌آموز صادق مهرآوران برادرزاده شهید قرائت شد.

دانش‌آموز شهید احمد انیسه دی ماه سال 65 در عملیات کربلای 4 به شهادت رسید و پیکر پاکش پس از 14 سال توسط گروه تفحص کشف و در تاریخ 12/3/79 در شهر بردخون تشییع و در گلزار شهدای این شهر به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/66006/خ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول