اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

صبح امروز انجام شد

برگزاری همایش دیابت و ایدز در شهر وحدتیه

همایش دیابت و ایدز در شهر وحدتیه برگزار شد.

برگزاری همایش دیابت و ایدز در شهر وحدتیه

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، صبح امروز به مناسبت هفته بزرگداشت دیابت و ایدز پیاده‌روی نمادین با همکاری اداره آموزش و پرورش، شورای اسلامی شهر، بخشداری سعدآباد، بسیج مقاومت امام خمینی(ره) و مرکز بهداشتی درمانی وحدتیه از حسینیه این شهر تا استادیوم ورزشی برگزار شد.

امام جمعه سعد آباد در این آیین با ترجمه آیات تلاوت شده در ارتباط با استفاده از تغذیه مناسب اظهار داشت: اسلام در زمینه تغذیه مناسب و صحیح تاکید فراوانی کرده که سیره و شیوه زندگی پیشوایان ما گواه بر این است.

حجت‌الاسلام علیرضا کشاورز بارگاهی افزود: باید برای سلامتی خود و خانواده اهتمام ورزیم و همه مسئولان و مردم باید در این عرصه نهایت تلاش خود را به کار گیرند.

مسئول واحد پیشگیری شبکه بهداشت و درمان دشتستان در این مراسم از امام جمعه تقاضا کرد که در خطبه‌های نماز جمعه پیرامون سن ابتلا، علائم دیابت و ایدز سخنانی را ایراد کند و سهمی در بالا بردن سطح آگاهی مردم داشته باشد.

محمد حاجیانی در ارتباط با سن ابتلا به دیابت، علائم دیابت و راه‌های پیشگیری از دیابت مطالبی را به تفصیل بیان کرد و با توجه به حضور دانش‌آموزان در این همایش در مورد عدم استفاده مکرر از فست‌فودها مطالبی عنوان داشت.

وی در ادامه در زمینه معرفی مرکز مشاوره بیماری‌های رفتاری بوشهر و برازجان و تاریخچه بیماری و راه‌های پیشگیری و انتقال ایدز مطالبی را بیان کرد.

مسئول تغذیه شبکه دشتستان نیز اظهار داشت: آگاهی‌بخشی به مردم به ویژه به دانش‌آموزان در مورد انواع بیماری‌ها امری لازم است.

فاطمه ابوعلی پیرامون تغذیه مناسب در سنین مدرسه و همچنین در مورد تغذیه بیماران دیابتی به مطالبی اشاره کرد.

عبدالرحیم افروغ، بخشدار سعدآباد نیز با تقدیر از شبکه بهداشت و درمان دشتستان و مرکز بهداشتی وحدتیه در برگزاری این همایش، به مردم توصیه کرد که به ورزش و انجام حرکات ورزشی اهمیت دهند.

در پایان برنامه تمامی شرکت‌کنندگان در فضای باز به صرف صبحانه پرداختند.

انتهای پیام/2452/ق30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول