اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول تغذیه شبکه بهداشت دشتستان:

شیوع دیابت در استان بوشهر 2 برابر میزان شیوع در کشور است

مسئول تغذیه شبکه بهداشت دشتستان گفت: درصد شیوع دیابت در استان بوشهر 14 درصد و تقریبا" دو برابر میزان شیوع در کشور است.

شیوع دیابت در استان بوشهر 2 برابر میزان شیوع در کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، غلامرضا کهن صبح امروز در جلسه آموزشی دیابت در جمع کارگروه بانوان در محل سالن فرمانداری دشتستان اظهار داشت: در دشتستان اقدامات ارزنده‌ای برای جلوگیری از انواع بیماری‌ها انجام شده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان با اشاره به بیماری دیابت و شیوع آن افزود: با توجه به تعداد مبتلایان زن، اهمیت نقش مادران و بانوان بزرگوار جامعه در کنترل سبد غذایی خانواده و خرده‌فرهنگ‌های زندگی ایرانی بسیار موثر است.

وی همچنین درباره عوارض برگشت‌ناپذیر این بیماری چون بیماری‌های قلبی و عروقی، سکته‌های قلبی و مغزی، ابتلا به پای دیابتی، مشکلات چشمی و بروز آب مروارید نیز مطالبی عنوان کرد.

کهن تاکید کرد: دشتستان با جمعیتی حدود 258 هزار نفر پس از مرکز استان بزرگترین شهرستان استان محسوب می‌شود و باید بیشترین و باکیفیت‌ترین خدمات درمانی و بهداشتی را به شهروندان ارائه دهیم.

رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان از خدمات‌رسانی 106 مرکز و خانه بهداشت به شهروندان دشتستان خبر داد و ابراز داشت: تعداد 22 مرکز بهداشتی درمانی، 64 خانه بهداشت، هفت پایگاه بهداشتی، چهار تیم سیار بهداشتی، هفت پایگاه اورژانس جاده‌ای و دو مرکز اورژانس شهری در ارائه خدمات بهداشتی درمانی به مردم این شهرستان اهتمام دارند.

مسئول تغذیه شبکه بهداشت دشتستان نیز اظهار داشت: درصد شیوع دیابت در استان بوشهر 14 درصد و تقریبا" دو برابر میزان شیوع در کشور است.

فاطمه ابوعلی افزود: با بررسی‌های انجام شده در سال گذشته، زنان بیش از 75 درصد مبتلایان به دیابت را تشکیل داده‌اند و این بیماری به مرگ خاموش شهرت دارد.

وی اضافه کرد: از علل اصلی افزایش دیابت می‌توان به تغییر سبک زندگی مردم و سوق یافتن به سوی زندگی ماشینی و کم‌تحرکی اشاره کرد.

این مسئول همچنین استفاده از رژیم‌های غذایی نامناسب و فست‌فودها و افزایش استرس‌های مزمن در جامعه را از علل افزایش بیش از حد بیماری دانست.

وی گفت: ابتلا به دیابت نوع دوم که در سنین بالا و بدون سابقه ژنتیکی بروز می‌یابد، می‌تواند در نسل‌های آینده به صورت یک بیماری موروثی نمایان شود.

انتهای پیام/2452/ط30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول