اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار اردبیل:

500 کیلوگرم مواد غذایی غیر بهداشتی جمع‌آوری شد

فرماندار اردبیل گفت: در دو ماه اخیر بیش از 500 کیلوگرم مواد غذایی فاسد و غیر بهداشتی با همکاری مرکز بهداشت شهرستان اردبیل جمع‌آوری و معدوم شده است.

500 کیلوگرم مواد غذایی غیر بهداشتی جمع‌آوری شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، کاظم دبیر عصر امروز در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی در اردبیل اظهار داشت: برای جلوگیری از عرضه مواد غذایی خارج از شبکه توزیع و غیربهداشتی در دو ماه گذشته از 205 واحد عرضه مواد غذایی بازدید شده و 12 مورد به دلیل تخلف در عرضه مواد غذایی غیر بهداشتی یا خارج از مغازه به دلیل تخلف به مراجع قانونی معرفی شدند.

وی تصریح کرد: در همین راستا و با تلاش مأموران مرکز بهداشت شهرستان 500 کیلوگرم مواد غذایی از طریق بهداشت جمع‌آوری شده است.

دبیر، نگهداری و عرضه مواد غذایی و نوشیدنی‌ها را در خارج از مغازه خلاف موازین بهداشتی و عدم رعایت حقوق مردم اعلام کرد و افزود: عرضه مواد غذایی خارج از شبکه توزیع سلامت مردم را به خطر می‌اندازد.

این مسئول در ادامه سخنان خود خاطر نشان کرد: اکیپ‌های مشترک گشت‌زنی و کنترل مرکز بهداشت و شهرداری با عرضه‌کنندگان مواد غذایی در خارج از مغازه که به نوعی امنیت سلامت و بهداشت مردم را به خطر می‌اندازند، برخورد می‌کند.

وی اضافه کرد: در این عرصه مردم نیز باید با فرهنگسازی مناسب از خرید محصولات و مواد غذایی که به صورت غیر اصولی عرضه می‌شود با هدف حفظ سلامت خود خودداری کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرماندار اردبیل از آماده کردن بروشورها و برنامه‌های تلویزیونی برای آگاه‌سازی مردم از مضرات عرضه مواد غذایی در خارج از مغازه‌ها و آسیب‌های احتمالی خبر داد.

دبیر یادآور شد:‌ با هدف برشمردن اهمیت این موضوع و بالا بردن آگاهی مردم تمامی دستگاه‌های مسئول در این رابطه باید همکاری لازم را در حوزه وظیفه خود با مرکز بهداشت داشته باشند تا سلامت مردم تضمین شود.

وی ضرورت توجه و آموزش کافی برای رسیدگی به تغذیه مناسب دانش‌آموزان در مدارس را مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: باید از عرضه محصولات کم ارزش غذایی در مدارس جلوگیری شده و با کمک مرکز بهداشت آموزش تغذیه مناسب حتی برای اولیای دانش‌آموزان در نظر گرفته شود.

دبیر ضرورت ساماندهی سگ‌های ولگرد در سطح شهر را خواستار شد و ادامه داد: ‌دامپزشکی شهرستان و شهرداری در مسیر برقراری سلامت مردم و جلوگیری از هرگونه بیماری‌های احتمالی پیش‌بینی‌ها و آمادگی کافی را دارد و باید این موارد به نحوه شایسته حتی در مناطق روستایی ساماندهی شود.

انتهای پیام/62001/ک30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول