اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای اسلامی شهرستان سیریک:

مشکل تعطیلی خانه بهداشت روستای میشی کمبود بهورز است

رئیس شورای اسلامی شهرستان سیریک گفت: مشکل تعطیلی خانه بهداشت روستای میشی کمبود بهورز است.

مشکل تعطیلی خانه بهداشت روستای میشی کمبود بهورز است

به گزارش خبرگزاری فارس از سیریک،‌ احمد محمدی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: خانه بهداشت روستای میشی که با اعتباری بالغ بر 30 میلیون تومان در 10 سال گذشته در این روستا توسط خیرین ساخته و تجهیز شده بود، به علت عدم وجود نیروی انسانی تعطیل شده و باعث ناراحتی و اعتراض مردم روستا شده است.

وی افزود: ارائه خدمات بهداشتی درمانی در روستای میشی در ساختمان قدیمی و غیر استاندارد صورت می‌گیرد که به لحاظ بهداشتی و فنی غیر استاندارد بوده که با کوچکترین حادثه طبیعی دچار خسارت خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی بخش مرکزی و شهرستان سیریک با تاکید بر اینکه خانه بهداشت روستایی نقش بسیار مهمی در ارتقای جایگاه بهداشتی و حفاظت از بهداشت محیط روستاها دارد، بیان داشت: مراقبت‌های بهداشتی اولیه اعم از واکسیناسیون، مراقبت‌های مادر باردار و نوزاد، بیماریابی، رسیدگی به بهداشت محیط روستا، بازدیدهای بهداشتی از مدارس و اماکن و تجویز داروهای مولتی ویتامین و مکمل‌ها برای مادران باردار را از مهم‌ترین وظایف محوله خانه بهداشت عنوان کرد.  

محمدی اضافه کرد: خانه بهداشت روستای میشی نوشهر که تقریبا 10 سال پیش توسط خیرین بزرگوار ساخته و تجهیز شده و دارای ارزش بیش از 150 میلیون تومانی است برای ارائه خدمات بهداشت و درمان تنها با مشکل کمبود بهورز روبروست که مسئولان شبکه بهداشت و درمان و دانشگاه علوم پزشکی استان برای رفع آن مساعدت و همکاری لازم باید داشته باشند.

این مسئول یادآور شد: به لطف خداوند متعال و همکاری مردم و خیرین بزرگوار در روستای میشی تاکنون احداث چهار واحد فضای آموزشی، خانه بهداشت روستایی، جاده دسترسی و مسجد توسط خیرین ساخته شده که جا دارد مسئولان محترم نسبت به اهمیت مساعدت و همکاری خیرین در همه زمینه‌ها با رغبت و میل بیشتری برای خدمت و خدمات‌رسانی به مردم و توسعه شهرستان دقت و فعالیت نمایند.

روستای میشی که در فاصله پنج کیلومتری جنوب شهر سیریک و در امتداد جاده اصلی سیریک ـ جاسک با 363 خانوار و جمعیتی بالغ بر یک‌هزار و 546 نفر دارای ترکیب جمعیتی 772 نفر زن و 774 نفر مرد است.

انتهای پیام/88004/ط30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول