اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نیمه نخست سال 92 صورت گرفت

18 هزار پایش بهداشتی از مراکز فروش مواد غذایی مناطق دانشکده علوم پزشکی آبادان

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: در نیمه ابتدایی امسال بیش از 18 هزار پایش بهداشتی از مراکز، تهیه، توزیع و فروش مواد غذایی در مناطق تحت پوشش این دانشکده صورت گرفته است.

18 هزار پایش بهداشتی از مراکز فروش مواد غذایی مناطق دانشکده علوم پزشکی آبادان

مرتضی جعفری امروز در گفت‌‎وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار داشت: در شش ماه نخست سال جاری توسط کارشناسان بهداشت محیط دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آبادان بیش از 18 هزار پایش بهداشتی از مراکز تهیه، توزیع و فروش مواد غذایی در مناطق تحت پوشش این مجموعه صورت گرفت و در این پایش‌ها 401 واحد متخلف به مراجع قضایی معرفی شده‌اند.

وی در همین خصوص اضافه کرد: بطور متوسط از هر مرکز تهیه، توزیع و فروش مواد غذایی نزدیک به دو و نیم بار در این بازه زمانی پایش صورت گرفته و 51 مرکز نیز به دلیل ادامه‌دار بودن تخلفات پلمپ شده‌اند.

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان در ادامه از نمونه‌برداری‌های صورت گرفته از مواد غذایی موجود در شهرستان‌های تابعه این دانشکده گفت و افزود: در مدت زمان ذکر شده 393 مورد نمونه‌برداری در منطقه انجام شده و نزدیک به 11هزار کیلوگرم مواد غذایی غیر قابل مصرف نیز کشف شده است.

وی ادامه داد: به دنبال این این نمونه‌برداری‌ها پس از تایید آزمایشگاه تخصصی، همچنین پشت سر گذاشتن روال اداری و اخذ مجوز از دادستان نسبت به انهدام  مواد غذایی غیر قابل مصرف اقدام شد.

جعفری در پایان خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تاکنون در بیش از 17 جلسه کارگروه شورای سلامت و امنیت غذایی در سطح شهرستان‌های تابعه دانشکده علوم پزشکی آبادان شرکت کرده که از 105 مصوبه جلسه‌های برگزار شده 41 مورد آن محقق شده و 63 مصوبه نیز در حال پیگیری است.

انتهای پیام/72001/ل20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول