اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز شیراز:

رسانه‌ها بخش مهمی از پیکره جامعه خیرین فرهنگ‌ساز هستند

مدیرعامل مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز شهر شیراز از رسانه‌ها به عنوان بخش مهمی از پیکره خیرین فرهنگ‌ساز در پایتخت فرهنگی ایران اسلامی یاد کرد و تعامل آنها را یکی از عوامل مهم توسعه همه‌جانبه شهری شیراز دانست.

رسانه‌ها بخش مهمی از پیکره جامعه خیرین فرهنگ‌ساز هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز، سید عبدالرضا دستغیب با برشمردن راه‌های مختلف توسعه شهری، اظهار داشت: توسعه شهر تنها در کالبد ظاهری آن خلاصه نمی‌شود و شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت(ع) و پایتخت فرهنگی ایران اسلامی باید بتواند از نظر معنوی نیز رشد و تعالی داشته باشد که در این راستا رسانه‌های مکتوب، دیداری و شنیداری و مجازی می‌توانند نقش ارزنده‌ای را ایفا کنند.

وی با اشاره به اینکه امروزه نقش رسانه‌ها در تمام امور جامعه و در بین ملل بسیار تاثیرگذار است، گفت: به همین دلیل رسانه‌ها نماد زنده بودن جامعه هستند و هرچه در راه توسعه همه‌جانبه جامعه شهری حرکت کنند، حیات سالم و زیبا را بیشتر برای مردم به ارمغان خواهند آورد.

مدیرعامل مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز شهر شیراز همچنین به نقش ارزنده رسانه‌ها در همراه کردن مردم در توسعه شهر اشاره و خاطرنشان کرد: مجمع برای آن که از همراهی مردم در پروژه‌ها و ارائه خدمتشان بهره‌مند شود و برای آن که بتواند عملکرد خود را به اطلاع مردم فهیم در سومین حرم اهل بیت(ع) برساند، نیاز به همراهی رسانه‌ها دارد.

دستغیب از اصحاب رسانه به عنوان خیرین فرهنگ‌ساز یاد کرد و ادامه داد: اصحاب رسانه می‌توانند با استفاده از قلم و هنر خود در عرصه اطلاع‌رسانی و تشویق خیرین به حضور در پروژه‌های مختلف شهری و فرهنگی، مردم این شهر را از قلم خیرخواهانه خود بهره‌مند کنند.

وی افزود: همچنین با توجه به فرهنگ و تمدن شهر مقدس شیراز که از دیرباز مورد علاقه خاص و عام بوده است، می‌توان با کمک اصحاب رسانه و افراد خیر که علاقمند به احیای فرهنگ و سنت‌های اسلامی ایرانی هستند، نقش‌های سازنده‌ای ایفا کرد.

مدیرعامل مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز شهر شیراز به وجود نخبگان قلم، اندیشه و هنر در این شهر اشاره کرد و گفت: عرصه قلم، فرهنگ، هنر و اطلاع‌رسانی بسیار گسترده است و در شهر شیراز به عنوان مهد فرهنگ ناب اسلامی و ایرانی می‌توان از کمک افراد نخبه بسیاری در زمینه توسعه فرهنگی بهره گرفت.

دستغیب افزود: زمانی که عکاسان، نویسندگان، شاعران، کاریکاتوریست‌ها، نقاشان، خبرنگاران و بسیاری از اصحاب رسانه‌های فعال در این شهر در عرصه‌های مختلف کشوری و بین‌المللی موفق هستند، پس می‌توان از توان این افراد در حوزه‌های مختلف توسعه فرهنگی شهر استفاده کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اصحاب رسانه از گذشته تا به حال منشا اعمال خیرخواهانه بسیاری بوده‌اند و به همین دلیل نیز مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز شیراز تشکیل شده است تا در عرصه‌های مختلف از توان و تفکر خیرخواهانه این افراد بهره‌مند شود.

انتهای پیام/2448/ل/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول