اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار شیراز:

بیش از 40 درصد مسافران درون‌شهری توسط تاکسی‌ها جابه‌جا می‌شوند

شهردار شیراز گفت: جابه‌جایی بیش از 40 درصد مسافران در سفرهای درون‌شهری این شهر توسط ناوگان سازمان تاکسیرانی صورت می‌گیرد.

بیش از 40 درصد مسافران درون‌شهری توسط تاکسی‌ها جابه‌جا می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی دفتر حوزه ریاست شهردار شیراز، علیرضا پاک فطرت، در همایش اخلاق شهروندی در جمع رانندگان تاکسی این شهر، با بیان اینکه رانندگان تاکسی در شیراز با امکانات محدود، بهترین خدمات را به شهروندان و زائران سومین حرم اهل‌بیت(ع) ارائه می‌کنند، گفت: تلاش داریم تا با تصویب راهکارهایی در سازمان تاکسیرانی و تعامل با دستگاه‌های بالادستی شرایط مناسب‌تر رفاهی را برای این قشر ایجاد کنیم.

وی افزود: اگر رانندگان تاکسی که بیش از 15 هزار نفر در شیراز هستند کار خود را به نحو احسن انجام دهند به یقین خیال شهرداری از این حمل و نقل راحت شده و به کارهای دیگر خود می‌پردازد که با تلاش‌های صورت گرفته با همکاری سازمان‌های فرهنگی، اجتماعی و تاکسیرانی، این موضوع دور از دسترس نیست.

شهردار شیراز با بیان اینکه رانندگان تاکسی و اتوبوس با ارائه خدمات مطلوب در تمام زمینه‌ها از برخورد مناسب با سرنشینان گرفته تا نحوه رانندگی مناسب می‌توانند بهترین آمران به معروف در جامعه باشند، خاطرنشان کرد: رانندگان تاکسی سفیران شهر و شهرداری در راستای ارتقای فرهنگ عمومی در حدِّ نام و آوازه شهر شیراز باشند.

وی افزود: شیراز می‌تواند با رسیدن به این حاشیه امن با افزایش قابل توجه گردشگران از نقاط مختلف دنیا در کنار اشاعه فرهنگ ناب اسلام، جایگاه واقعی این شهر در زمینه صنعت توریسم را رقم بزند.

این مسئول ادامه داد: شیراز با داشتن پتانسیل‌های بی‌بدیل تاریخی، مذهبی، پزشکی، مهندسی و ... از هر نقطه‌ای از ایران قابلیت بیشتری در گردشگری دارد چراکه پاسخگوی تمام سلایق است که البته این موضوع باید در عمل نیز ثابت شود.

پاک فطرت با بیان اینکه انضباط، آراستگی و پاکیزگی در شهرها نمودِ یک شهر پیشرفته در بدو ورود گردشگران است، ابراز امیدواری کرد که شیراز با هماهنگی و دلسوزی همگان به جایگاه واقعی خود در این زمینه دست یابد.

وی افزود: همگان باید برای به رخ کشیدن فرهنگ اصیل شیراز و فارس به دنیا در هر جایگاه و شغلی که قرار داریم تلاش کنیم و به یقین نقش اساسی خانواده بزرگ تاکسیرانی و اتوبوسرانی در پیشانی این جریان قابلِ انکار نیست.

شهردار شیراز تصریح کرد: اکنون شیراز روزهای خوبی را در زمینه‌های مختلف شهرسازی، عمرانی، فرهنگی و ... سپری می‌کند که این نیز محصول همدلی فرزندان این دیار در شهرداری و شورای اسلامیِ شهر است.

تا به حال بیش از 2 هزار نفر از ناوگان 15 هزار نفریِ سازمان تاکسیرانی شیراز در این همایش‌ها مورد آموزش قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام/2448/صا/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول