اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله جزایری:

وحدت حوزه و دانشگاه بسیار مقدس است

امام جمعه اهواز گفت: وحدت حوزه و دانشگاه بسیار مقدس است و نماد بارز این وحدت وجود نهادهای نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها است.

وحدت حوزه و دانشگاه بسیار مقدس است

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز آیت‌الله سید محمدعلی موسوی جزایری در آئین معنوی سیاسی نماز جمعه امروز اظهار کرد: نهادهای نمایندگی فقیه در دانشگاه‌ها پل ارتباطی بین حوزه و دانشگاه‌ها هستند.

وی به شهادت دکتر مفتح اشاره کرد و گفت: شهید مفتح از نهادهای حوزه و دانشگاه بود و زمانی که پا به عرصه دانشگاه گذاشت که خطر مادی‌گرایی و فساد وی را تهدید می‌کرد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه فرقه‌های کمونیسم و سوسیالیسم در اوایل انقلاب به ایجاد انحراف در بین جوانان می‌پرداختند، افزود: شهیدان مفتح، مطهری و بهشتی با حضور خود در دانشگاه‌های کشور به روشنگری دانشجویان می‌پرداختند.

وی در ادامه به درگذشت نلسون ماندلا اشاره کرد و گفت: نلسون ماندلا رهبر مقابله با تبعیض‌ نژادی بود و عمر خود را در این راه سپری کرد.

آیت‌الله جزایری به دیدار رهبر با نلسون ماندلا اشاره کرد و افزود: ماندلا در دیداری که با رهبر معظم انقلاب اسلامی داشت، خود را مدیون انقلاب اسلامی ایران دانسته است.

وی به نزدیکی ایام اربعین حسینی اشاره کرد و عنوان کرد: زیارت امام حسین(ع) در ایام اربعین از نشانه‌های مؤمن است که در روایات بسیاری به این موضوع اشاره شده است.

امام جمعه اهواز ادامه داد: شور و اشتیاق مردم برای شرکت در اربعین حسینی هر سال بیش از سال گذشته می‌باشد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان عنوان کرد:‌ با توجه به مشکلات موجود در مرزها لازم است که هیئت‌هایی از استان در مرزهای شملچه و چزابه مستقر شوند تا از ورود مشکلات جلوگیری کنند.

وی در فرازی دیگر از سخنان خود نمازگزاران را به تقوای الهی اشاره کرد و گفت: تقوا به معنای خداترسی است و انسان با تقوا خدا را از تمام اعمال خود ناظر می‌داند و هر عملی را در زندگی خود انجام نمی‌دهد.

وی در خطبه اول به تفسیر زیارت عاشورا پرداخت و گفت: خواندن این زیارت بخصوص در ایام محرم و صفر ثواب بسیاری خواهد داشت.

انتهای پیام/72015/ت30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول