اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه پلدختر:

وحدت حوزه و دانشگاه موجب رشد و توسعه کشور می‌شود

امام جمعه پلدختر وحدت حوزه و دانشگاه را یک ضرورت دانست و گفت: وحدت حوزه و دانشگاه موجب رشد و توسعه کشور شده و برکات زیادی را به دنبال دارد.

وحدت حوزه و دانشگاه موجب رشد و توسعه کشور می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس در پلدختر، حجت الاسلام علی محمد لروند در خطبه‌های نماز جمعه به 27 آذر سالروز شهادت آیت‌الله مفتح  اشاره کردو افزود: آیت‌الله مفتح مایه افتخار و نماد وحدت حوزه و دانشگاه و این شهید والا مقام در انسجام بخشی به این وحدت نقش بسیاری داشت.

وی بر ضرورت آشنا شدن مردم با شهید مفتح تاکید کرد و گفت: این شهید دانشمند در حوزه‌های مختلف صاحب تالیفات زیادی است.

لروند افزود: وحدت حوزه و دانشگاه از تأکیدات امام راحل و مقام معظم رهبری است و این دو، دو رکن اساسی پیشرفت در ایران است.

وی فاصله میان حوزه و دانشگاه را به نفع دشمنان خواند و گفت: امروز دشمنان به دنبال جدا کردن و اختلاف بین حوزه و دانشگاه هستند، زیرا می‌داند که این دو رکن مغز متفکر و تاثیرگذار جامعه هستند و لازم است که همه مسئولان هوشیارانه و مفتح‌وار عمل کنند.

حجت الاسلام لروند برنامه‌های موجود برای وحدت حوزه و دانشگاه را ناکافی دانست و افزود: استادان حوزه و دانشگاه، طلاب و دانشجویان باید با هم هم‌فکری برنامه‌های در سیاست و فرهنگ جامعه داشته باشند و  جامعه دانشگاهی با حوزویان ارتباط داشته باشند و حوزویان نیز سعی کنند، معنویات را به دانشگاه‌ها منتقل کنند.

امام جمعه پلدختر اتحاد حوزه و دانشگاه را به نفع کشور دانست و بر تقویت آنها تاکید کرد و گفت: اتحاد حوزه و دانشگاه موجب نهادینه شدن پیشرفت‌های علمی و باورهای دینی در جامعه می‌شود.

انتهای پیام/2304/ت20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول