اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت ارومیه:

وحدت حوزه و دانشگاه یک ضرورت است

امام جمعه موقت ارومیه گفت: وحدت حوزه و دانشگاه یک ضرورت جدی قلمداد شده و امری صوری نیست.

وحدت حوزه و دانشگاه یک ضرورت است

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، حجت‌الاسلام کاظم سلامتی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان اظهار داشت: اتحاد دانشگاهیان و حوزویان برکات زیادی را به دنبال دارد.

وی با تاکید بر اینکه حوزویان و دانشگاهیان هر دو فرزندان این ملت هستند، ادامه داد: تحصیل علم و به کار بردن علوم در مسیر حق و عدالت فضیلت بوده و حوزه با دانشگاه از تفاوت چندانی برخوردار نیست.

سلامتی با اشاره به سپری شدن سالروز شهادت آیت‌الله مفتح، بر ضرورت آشنا شدن مردم با این عالم فرزانه تاکید کرد و گفت: این شهید دانشمند در حوزه‌های مختلف اعم از نقلی، عقلی و علمی تالیفات زیادی را دارد.

وی به 27 آذرماه سالروز شهادت آیت‌الله سید حسن اصفهانی اشاره کرد و گفت: از مراجع عظام تقلید نقل است که پدر ایشان آیت‌الله سید ابوالحسن اصفهانی هنگام شنیدن خبر شهادت فرزند خود برای قاتل طلب آمرزش کردند.

امام جمعه موقت ارومیه مردم را به زیارت امام حسین (ع) در اربعین فراخواند و بیان داشت: خواندن ادعیه و یاد کردن سرور و سالار شهیدان موجبات سعادت دنیوی و اخروی را فراهم می‌کند.

وی به جا آوردن واجبات و تکالیف دینی را از مشخصات یک شیعه حقیقی دانست و بیان داشت: کسی که ادعای شیعه بودن دارد نباید از واجبات شرعی و تکالیف دینی خود غفلت کند.

انتهای پیام/61002/ل30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول