اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

وزارت علوم به تقویت دانشگاه فنی و حرفه‌ای بپردازد

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از مسئولان وزارت علوم تحقیقات و فناوری خواست به تقویت دانشگاه فنی و حرفه‌ای بپردازند تا فضای کسب و کار در جامعه گسترش یابد.

وزارت علوم به تقویت دانشگاه فنی و حرفه‌ای بپردازد

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری به نقل از روابط عمومی آموزشکده فنی امام محمدباقر(ع)، عبدالوحید فیاضی در همایش روز پژوهش این دانشکده اظهار داشت: رسالت دانشگاه به عنوان یک مرکز علمی و پژوهشی،رسالتی پیشرو و غیرقابل مقایسه با سایر نهادهایی است که در یک کشور وجود دارند.

وی گفت: دانشگاه قطب واکاوی پدیده‌های علمی،نقش شریان حیاتی معنوی را برای جامعه ایفا می‌کند.

وی به مقایسه رویکردهای دانشگاه در قبل و بعد از انقلاب اشاره کرد و یادآور شد: با تکیه بر محور پژوهش،دیگر احتیاجی به کمیت‌گرایی در دانشگاه‌ها نیست.

فیاضی اذعان داشت: دانشجو به عنوان خمیرمایه تحول در دانشگاه می‌تواند یکی از اثر بخش‌ترین عناصر اجتماعی به حساب آید و در حوزه‌های مختلف علمی،پژوهشی،فرهنگی،فکری و سیاسی اثرگذار باشد زیرا رویکرد فعالیت‌های دانشگاه حرکت به سوی توسعه علمی و پژوهشی است.

فیاضی با اشاره به تخصص‌گرایی در سازمان‌ها بیان داشت: به‌کار نگرفتن افراد در جاهای مربوط و نبود چیدمان مناسب از آفت‌ها و ضعف‌های سازمان‌ها و صنایع است و باید توجه داشت دانشگاه فنی و حرفه‌ای دانشگاهی پژوهش‌محور و کارآفرین است.

نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، از مسئولان وزارت علوم تحقیقات و فناوری خواست به تقویت دانشگاه فنی و حرفه‌ای بپردازند تا فضای کسب و کار در جامعه گسترش یابد.

رئیس آموزشکده فنی امام محمدباقر ساری و دبیر منطقه هشت دانشگاه فنی و حرفه‌ای نیز با تبریک هفته پژوهش اظهار داشت: دانایی زمینه پیشرفت جامعه است.

ناصر صداقتی‌پور یادآور شد: دانایی از طریق مطالعه منابع اطلاعاتی و نیز انجام پژوهش‌های علمی به دست می‌آید که در مراکز دانشگاهی انجام می‌گیرند.

وی گفت: دانایی توانمندی را برای کشورها به ارمغان می‌آورد و این توانمندی با انجام پژوهش‌های علمی میسر می‌شود و به توسعه و پیشرفت کشور رهنمون می‌شود.

وی تصریح کرد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای به عنوان دانشگاه نسل سوم و کارآفرین مطرح است و دانشجویان این دانشگاه با انجام پژوهش‌های علمی از پیش‌قراولان عرصه کارآفرینی در کشور هستند.

وی ادامه داد: کارآفرین کسی است که از درک و بینش والا برخوردار باشد و بتواند چالش‌ها، خلأها و فرصت‌ها را بشناسد و ایده را به عمل تبدیل کند و محصول پرسودی را به ارمغان بیاورد.

صداقتی‌پور درباره توسعه مهارت‌های فنی و آموزش‌های مهارتی بیان داشت: برطبق تفاهم به عمل آمده با همکاری آموزشکده فنی امام محمدباقر (ع) ساری و سازمان فنی و حرفه‌ای، زمینه توسعه مهارت‌های فنی و حرفه‌ای فراهم خواهد شد.

انتهای پیام/2296/ح/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول