اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم:

تنها 33 درصد نیروی کار تکنسین فنی هستند

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم گفت: نیروی آماده به کار اجتماع در شرایط کنونی شامل 66 درصد کارشناس و 33 درصد تکنسین است که لازم است این نسبت تغییر یابد.

تنها 33 درصد نیروی کار تکنسین فنی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، احمد عطارنیا امروز در دیدار با رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مرکز شماره 3 این سازمان در قم اخیراً بازسازی شده است، گفت: سه مرکز 2 نوبته هم در حال حاضر مورد بهره‌برداری قرار گرفته‌اند که در مجموع بهره‌وری آموزش فنی و حرفه‌ای در قم را ارتقا داده‌اند.

وی افزود: هدف اصلی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، توانمندسازی کارآموزان است و به همین منظور در استان قم مرکز مشاوره شغلی و کارآفرینی راه‌اندازی شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم با بیان اینکه این 2 مرکز به رصد فعالیت کارآموزان و فارغ‌التحصیلان مشغول هستند و راهنمایی‌های لازم را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهند، خاطرنشان کرد: بازار کار در شرایط کنونی تکنسین‌های کارآزموده لازم دارد و این در حالی است که دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی تنها کارشناس در رشته‌های مختلف را تحویل اجتماع می‌دهند.

وی ادامه داد: نیروی آماده به کار اجتماع در شرایط کنونی شامل 66 درصد کارشناس و 33 درصد تکنسین است که لازم است این نسبت تغییر یابد.

عطارنیا راه‌اندازی مراکز بین کارگاهی را از دیگر فعالیت‌های اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم دانست و تصریح کرد: این مراکز بیشتر در شهرک‌های صنعتی قرار دارند ضمن اینکه تفاهم‌نامه‌ای هم با مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه به امضا رسانده‌ایم که بر اساس آن آموزش‌های فنی به طلاب و اعضای خانواده آن‌ها ارائه شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم در ادامه به امکانات موجود در کارگاه‌های آموزشی قم اشاره کرد و افزود: در حال حاضر 40 دستگاه تراش و یک دستگاه CNC در این کارگاه‌ها موجود است و حتی دانشجویان دانشگاه صنعتی قم هم از آن‌ها استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: اداره کل فنی و حرفه‌ای استان قم توانسته‌ است شاخصه‌های بهره‌وری خوبی در سطح ملی به دست بیاورد و علاوه بر این از طریق امضای تفاهم‌نامه با دانشگاه‌ها، امکان سه نوبت کار در کارگاه‌ها را فراهم کند.

عطارنیا اظهار داشت: کسب 9 مدال در المپیاد فنی و حرفه‌ای کشور از جمله افتخارات اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم در سال گذشته بود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم خاطرنشان کرد: در سال گذشته 2 میلیون و 213 هزار ساعت آموزش به کارآموزان ارائه شد و این رقم در سال‌ جاری و بر اساس پیش‌بینی‌ها به بیش از 2 میلیون و 500 هزار ساعت خواهد رسید.

انتهای پیام/78004/م30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول