اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری هشدار داد

خشکیدگی گونه‌های گیاهی چالش‌ جدی زیست‌بوم‌های چهارمحال و بختیاری

مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: خشکیدگی و زوال گونه‌های گیاهی و مرتعی استان جدی‌ترین چالش‌های زیست‌بوم‌های استان است.

خشکیدگی گونه‌های گیاهی چالش‌ جدی زیست‌بوم‌های چهارمحال و بختیاری

سعید یوسف‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار کرد: تالاب‌های استان جزو زیست‌بوم‌های حساس استان است.

وی افزود: زیست‌بوم‌های آبی داخل خشکی مانند تالاب‌ها و رودخانه‌ها و دریاچه‌ها با کارکرد حفظ تنوع زیستی و پشتیبانی جوامع انسانی در رده اول اولویتی این برنامه حفاظتی قرار گرفته است.

یوسف‌پور از خشکیدگی و زوال گونه‌های گیاهی و مرتعی استان بعنوان جدی‌ترین چالش‌های زیست‌بوم‌های استان یاد کرد و گفت: بیابان‌زایی، مدیریت نامناسب منابع آب، فرسایش خاک، ایجاد کانون‌های گرد و غبار در استان از دیگر چالش‌های زیست‌بوم‌های استان است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه تالاب‌های استان بیشتر در حوزه شهرستان بروجن واقع شده‌اند، گفت: چهار تالاب گندمان، چغاخور، علی آباد و سولقان بصورت زنجیروار از ضلع جنوبی شهرستان بروجن در امتداد کوه کلار که از رشته کوه‌های زاگرس است به طرف غرب استقرار یافته‌اند.

وی ادامه داد: تالاب‌های چهارگانه فوق با توجه به وضعیت آبی و نسبت اراضی غرقابی و مرغزارها و گستره آبی یک مجموعه بزرگ و قابل تامل را از نظر زیست‌شناسی برای این حوزه استان به ارمغان آورده است.

یوسف‎پور خاطرنشان کرد: تالاب‌های استان به یکی از شاهراه‌های مسیر مهاجرت پرندگان آبزی و مهاجر از استان‌های شمالی کشور و نهایتا کشور روسیه و اروپا به طرف کشورهای حوزه خلیج فارس مبدل شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری افزود: نزدیک به 15گونه از پرندگان آبزی به صورت بومی در این تالاب‌ها زاد آوری می‌کنند.

انتهای پیام/68001/صا20/آ3004 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول