اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار گیلان:

حفظ محیط زیست ضرورت توسعه اقتصاد گیلان است

استاندار گیلان توسعه پایدار را نیازمند همیاری مردم و دستگاه‌های اجرایی عنوان کرد و افزود: حفظ محیط زیست ضرورت توسعه اقتصاد گیلان است.

حفظ محیط زیست ضرورت توسعه اقتصاد گیلان است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمدعلی نجفی ظهر امروز در مراسم امضای تفاهمنامه فاز دوم پروژه مدیریت اکولوژیک تالاب انزلی با یاسوتو تاکه‌اوچی نماینده مقیم جایکا در ایران  اظهار کرد: مردم گیلان خاطرات خوبی از فعالیت ژاپنی‌ها در این استان دارند.

وی مردم ژاپن را فعال، همگرا، دوست، پر کار و صادق در امور کاری عنوان کرد و افزود: کارشناسان ژاپنی فاز نخست مدیریت اکولوژیک تالاب انزلی را به عهده داشتند و این موضوع پایه پیشرفت پروژه شده است.

نجفی با تاکید بر استفاده از تالاب انزلی برای توسعه گیلان، بیان کرد: محیط زیست باید در زندگی فردی و اجتماعی افراد رعایت شود.

این مسئول حفظ محیط زیست را ضرورت توسعه اقتصاد گیلان دانست و تصریح کرد: توسعه پایدار نیازمند همیاری تمام دستگاه‌ها و مردم در زمینه‌های مختلف است.

استاندار گیلان خواستار سهیم کردن مردم در تمام پروژه‌ها شد و خاطرنشان کرد: آژانس همکاری‌های بین‌المللی ژاپن همکاری ویژه‌ای در احیای تالاب انزلی با ایران دارد.

وی به جایگاه حفاظت محیط زیست در دولت تدبیر و امید اشاره کرد و گفت: اعتبارات ویژه‌ای برای احیای تالاب انزلی برای سال 93 در نظر گرفته شده است.

نجفی تالاب انزلی را فرصت و ثروت برای تمام گیلانی‌ها، ایرانی‌ها و مردم دنیا خواند و اظهار کرد: مردم گیلان و ایران باید از فرصت مذکور بهره‌مند شوند.

استاندار گیلان آبگرفتگی معابر شهرهای رشت، پیربازار، صومعه‌سرا و فومن را به دلیل نبود مدیریت اکولوژیک تالاب انزلی دانست و بیان کرد: اختصاص اعتبارات برای مدیریت اکولوژیک تالاب انزلی را سرمایه‌گذاری برای توسعه گیلان می‌دانیم.

وی با بیان اینکه اختصاص اعتبار برای پروژه مذکور باید به صورت ملی دیده شود، تصریح کرد: تمام دستگاه‌ها باید حافظ منابع ملی و استانی باشند.

به گزارش فارس، سند همکاری فاز دوم پروژه مدیریت اکولوژیک تالاب انزلی توسط محمدعلی نجفی استاندار گیلان و یاسوتو تاکه‌اوچی نماینده مقیم جایکا در ایران با حضور احمدعلی کیخا معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست در محل استانداری گیلان امضا شد.

پروژه مذکور با اعزام کارشناس از طرف جایکا از ابتدای سال 2014 میلادی آغاز می‌شود و مدت اجرای پروژه پنج سال است.

انتهای پیام/84001/خ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول