اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم مبارکه در مجلس:

محیط زیست اصفهان در احیای تالاب گاوخونی کوتاهی می‌کند

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی گفت: احیای مجدد تالاب گاوخونی بر عهده حفاظت محیط زیست استان بوده، اما کوتاهی‌هایی از سوی این اداره‌کل صورت گرفته است.

محیط زیست اصفهان در احیای تالاب گاوخونی کوتاهی می‌کند

علی ایرانپور امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اهمیت تالاب بین‌المللی گاوخونی در سطح جهانی اظهار کرد: گاوخونی از تالاب‌های بین‌المللی محسوب می‌شود و این تالاب در سطح دنیا نیز مطرح است.

وی با بیان اینکه تالاب بین‌المللی گاوخونی در سطح کشور نیز از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، اضافه کرد: حیات موجود در تالاب تأثیر بسیاری بر روی اکوسیستم منطقه می‌گذارد و هر زمانی که تالاب بین‌المللی گاوخونی در وضعیت مناسبی قرار دارد، محدوده این تالاب و استان اصفهان نیز در وضعیت مناسبی قرار می‌گیرد.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه جایگاه این تالاب بین‌المللی و اهمیت آن بر هیچ شخص و مجموعه‌ای پوشیده نیست، تصریح کرد: سازمان حفاظت محیط زیست و اداره کل حفاظت محیط زیست استان به عنوان متولیان اصلی امور اصلاح وضعیت موجود هستند.

وی با اشاره به اینکه احیای مجدد تالاب گاوخونی به عهده حفاظت محیط زیست استان بوده، اما کوتاهی‌هایی از سوی این اداره‌کل صورت گرفته است، ادامه داد: در حال حاضر انتظاراتی که مردم از اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان دارند، با اقدامات صورت گرفته از سوی این اداره‌کل تفاوت‌های چشمگیری دارد.

ایرانپور تاکید کرد: در حال حاضر مشاهده می‌شود که اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان در راستای رسیدگی به موضوعات مهمی مانند احیای تالاب بین‌المللی گاوخونی براساس زمان‌بندی‌های مشخص شده ورود پیدا نکرده و به وظایف خود عمل نمی‌کند.

وی با بیان اینکه در زمینه آلودگی‌های زیست محیطی نیز جای پای قصور و کوتاهی‌های اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان در انجام وظایف قانونی‌اش مشاهده می‌شود، افزود: کاهش آلودگی‌های زیست محیطی یکی از مهم‌ترین وظایف این اداره‌کل است.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه موارد متعددی در زمینه قصور و کوتاهی این اداره‌کل در راستای رسیدگی به مباحث زیست محیطی استان وجود دارد، گفت: احیای تالاب بین‌المللی گاوخونی جزو وظایف ذاتی اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان است.

وی با اشاره به اینکه این اداره باید هرچه سریع‌تر به وظایف قانونی خود در راستای احیای این تالاب بین‌المللی عمل کند، اظهار کرد: به صورت قطعی این موضوع را در کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی مطرح می‌کنیم و پیگیری‌های لازم را در این زمینه انجام می‌دهیم.

ایرانپور با بیان اینکه طی روز‌های آینده میزبان معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی خواهیم بود، ادامه داد: مقرر شده است که وضعیت زیست محیطی استان در این جلسه ارائه شود و راهکار‌های مورد نیاز برای کاهش آلودگی هوا نیز مورد بررسی قرار بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه بدون شک در کنار این مسائل وضعیت احیای رودخانه زاینده‌رود و احیای تالاب گاوخونی را مورد بررسی قرار می‌دهیم، تصریح کرد: احیای تالاب بین‌المللی گاوخونی باید با جدیت تمام مورد پیگیری قرار گیرد.

انتهای پیام/63004/غ40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول