اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست قم:

سازمان نظام مهندسی محیط زیست تشکیل شود

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم بر ضرورت تشکیل سازمان نظام مهندسی محیط زیست با توجه به افزایش کمی و کیفی رشته‌ها و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی مرتبط با محیط زیست تاکید کرد.

سازمان نظام مهندسی محیط زیست تشکیل شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم، محمودعلی رکنی در نهمین جلسه اندیشکده تشکل‌های زیست محیطی استان قم اظهار داشت: رشد و تقویت سازمان‌های مردم نهاد یکی از سرفصل‌های منشور حقوق شهروندی است و نقش‌آفرینی مردم در اداره کشور را به دنبال دارد.

وی خاطرنشان کرد: تشکل‌های زیست محیطی استان قم در سال‌های اخیر، مشارکت گسترده و تعامل مناسبی با اداره کل حفاظت محیط زیست استان برقرار کرده و اقدامات موثری در راستای حفظ و حراست از عرصه‌های زیست محیطی و اشاعه فرهنگ زیست محیطی در میان اقشار و آحاد مختلف مردم انجام داده‌اند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم بر ضرورت ایجاد فضای همکاری و تعامل دو سویه، موثر و سازنده با موسسات و تشکل‌های زیست محیطی استان تاکید کرد و گفت: با توجه به محدودیت در منابع انسانی و اعتبارات، بدون تردید باید از همه ظرفیت‌ها و توانمندی‌های مردمی و دستگاه‌های اجرایی در راستای مدیریت هوشمندانه و حفاظت خردمندانه از محیط زیست استفاده کنیم.

وی همچنین با اشاره به نقش و جایگاه محیط زیست در دستیابی به توسعه پایدار در کشور تصریح کرد: امروز باید استفاده از مدیریت سرزمینی جامع، هوشمند و به روز در دستور کار جوامع تاثیرگذار و تاثیرپذیر قرار بگیرد.

رکنی لزوم ایجاد نظام مهندسی محیط زیست با توجه به افزایش کمی و کیفی رشته‌ها و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی مرتبط با محیط زیست را مورد توجه قرار داد و گفت: امیدوارم با پیگیری مسئولان امر تشکیل سازمان نظام مهندسی محیط زیست ضمن اشتغال مفید و مولد برای فعالان این عرصه، در بسیاری از مسائل این حوزه به‌ویژه در بخش نظارت بر فعالیت‌ها و فرآیندهای توسعه اثرگذار باشد و پویایی تشکیلات و اندیشه‌های خردمندانه را به دنبال داشته باشد.

انتهای پیام/2258/م/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول