اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان:

حفاظت از منابع و محیط زیست در برنامه‏های توسعه‏ای رعایت شود

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان گفت: باید ضمن اجرای طرح‎های توسعه‎ای و اهداف و برنامه‎های دستگاه‎های اجرایی، اصل حفاظت از منابع و محیط زیست نیز رعایت شود.

حفاظت از منابع و محیط زیست در برنامه‏های توسعه‏ای رعایت شود

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از روابط عمومی محیط زیست استان سمنان، نخستین جلسه کارگروه استانی ارزیابی اثرات زیست محیطی به استناد دستورالعمل بازنگری فرآیند بررسی گزارشات ارزیابی با حضور نمایندگان دستگاه‎های اجرایی در اداره کل حفاظت محیط زیست استان سمنان تشکیل شد. 

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان ضمن ارائه توضیحاتی مبسوط در خصوص اهمیت ارزیابی پروژه‎های بزرگ عمرانی و توسعه‎ای خاطر نشان کرد: ایجاد یک واحد صنعتی جدید یا اجرای یک پروژه در یک منطقه می‎تواند تمام طرح‎های آن منطقه را به طور کامل تحت‎الشعاع خود قرار داده یا ساختار اجتماعی آن منطقه را دگرگون کند و دیدگاه کارگروه باید این باشد که در استان طرح‎های بزرگ انجام شود اما کم‎ترین آسیب و خللی به محیط زیست وارد نکند. 

حمید ظهرابی همچنین مزایا و فواید ایجاد کارگروه استانی را افزایش اختیارات استان سمنان، ظرفیت‎سازی در کارشناسان بومی استان سمنان و تقویت علمی آنها و هماهنگی بیشتر بین نمایندگان و دستگاه‎های اجرایی استان سمنان برشمرد. 

وی به ضرورت بررسی و مطالعه کامل پروژه‎های مطروحه توسط نمایندگان و حضور در جلسه کارگروه با اطلاعات کافی و نقطه نظرات علمی دستگاه مربوطه به منظور تصمیم‎گیری صحیح و اصولی اشاره کرد. 

این مسئول تأکید کرد: پروژه‎های جدید حتماً باید نکات و چارچوب‎ها را رعایت کنند و در مجموع باید طوری عمل شود تا ضمن اجرای طرح‎های توسعه‎ای و اهداف و برنامه‎های کلیه دستگاه‎های اجرایی، اصل حفاظت از منابع و محیط زیست نیز رعایت شود. 

انتهای پیام/2249/ت/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول