اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کمیته امداد شهرستان طارم خبر داد

جمع‌آوری 1،2 میلیارد ریال صدقه در شهرستان طارم

مدیر کمیته امداد شهرستان طارم گفت: صدقات جمع‌آوری شده در شهرستان صرف امور خیریه و کمک به مددجویان می‌شود.

جمع‌آوری 1،2 میلیارد ریال صدقه در شهرستان طارم

عمران صفری‌ امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: یکی از آموزه‌های دستوری قرآن، صدقه است.

وی با بیان اینکه در بسیاری از روایات، صدقه با دو اثر جذب منفعت و دفع بلا مورد تاکید قرار گرفته است، اضافه کرد: صدقه دادن در هر روز به ویژه برای دفع بلا و رفع گرفتاری‌ها به عنوان مستحب معرفی شده و از مومنان خواسته شده تا با صدقه دادن خود را بیمه کنند.

مدیر کمیته امداد شهرستان طارم با اشاره به اینکه صدقه، چیزی است که انسان به قصد قربت از مال خود خارج می‌سازد، تصریح کرد: در برخی از آیات قرآنی، زکات واجب اموال به عنوان صدقه بیان شده، چنانکه گاه از انفاق نیز به صدقه تعبیر می‌شود.

این مسئول اذعان داشت: مطالب بیان شده به معنای تفاوت معنایی میان صدقه و انفاق و زکات نیست و می‌توان گفت که صدقه معنای عام و گسترده‌ای دارد که شامل هرگونه اخراج مال در راه خدا می‌شود.

وی با اشاره به جمع‌آوری صدقات مردمی توسط کمیته امداد بیان داشت: این نهاد نیز به منظور عمل به سنت‌های حسنه و همچنین بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی در کمک به خانواده‌های نیازمند اقدام به جمع‌آوری صدقات می‌کند.

صفری با اشاره به وجود 262 صندوق بزرگ، 110 صندوق متوسط و 9 هزار و 161 صندوق کوچک در شهرستان طارم یادآور شد: تا پایان آبان ماه امسال یک میلیارد و 243 میلیون و 539 هزار ریال وجوهات در قالب صدقه در شهرستان طارم جمع‌آوری شده است.

مدیر کمیته امداد شهرستان طارم به محل هزینه‌کرد صدقات نیز اشاره کرد و خاطرنشان کرد: کمک به تامین جهیزیه نوعروسان نیازمند، حل مشکلات فرهنگی مددجویان، پرداخت وام کارگشایی و کمک ابن‌السبیل به در راه‌ماندگان از موارد هزینه‌کرد صدقات است که بر اساس سرفصل‌های تعیین شده هزینه می‌شود.

این مسئول از اجرای طرح احسان حسینی خبر داد و گفت: اجرای این طرح همزمان با فرا رسیدن ماه محرم آغاز و تا پایان ماه صفر ادامه پیدا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه هدف از اجرای طرح احسان حسینی توجه و خدمت‌رسانی بیشتر به محرومین و همچنین بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود در استان به نفع محرومان و خانواده‌های نیازمند است، عنوان کرد: این طرح به منظور ترویج فرهنگ اسلامی اجرا می‌شود.

صفری با اشاره به نحوه اجرای طرح احسان حسینی بیان کرد: این طرح به منظور بهره‌مندی و استفاده از ظرفیت‌های هیئت‌های مذهبی، هئیت امنای مساجد و حسینیه‌ها در راستای خدمت‌رسانی به قشر محروم و خانواده‌های نیازمند اجرا می‌شود.

مدیر کمیته امداد شهرستان طارم در ادامه با اشاره به اجرای این طرح در شهرستان طارم طی ماه محرم و صفر اذعان داشت: در مدت مذکور 500 میلیون ریال نذورات مردمی در قالب طرح احسان حسینی جمع‌آوری و 7 هزار و 140 پرس غذا در بین خانواده‌ها توزیع شده است.

این مسئول با بیان اینکه اجرای این طرح تا پایان ماه صفر در شهرستان ادامه خواهد داشت، گفت: در حال حاضر نیز دفتر کمیته امداد طارم آمادگی دریافت نذورات مردمی در قالب این طرح و توزیع آن را در بین جامعه هدف دارد.

انتهای پیام/73005/ذ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول