اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

اعمال تحریم جدید علیه ایران تخلف است/باید از مذاکرات کنار بکشیم

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها با کلمات و جملات بازی می‌کنند، گفت: با اعمال تحریم جدید ما باید رسما اعلام کنیم با توجه به این تخلف حاضر نیستیم، مذاکره انجام دهیم.

اعمال تحریم جدید علیه ایران تخلف است/باید از مذاکرات کنار بکشیم

محمدمهدی زاهدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: از روزی که توافق بین ایران و گروه 1+5 در ژنو به وجود آمد در مجلس شورای اسلامی نمایندگان مباحث زیادی پیرامون این توافق‌نامه داشتند و بعضی به صورت کلی، بعضی به صورت مشروط موافق بودند و بعضی دیگر که شاید اکثریت مجلس بودند، اعلام کردند که نسبت به مواضع آمریکا نمی‌توان اطمینان کرد.

وی افزود: قبل از این هم مقام معظم رهبری فرمودند، «اینها قابل اعتماد نیستند، اما مذاکره‌کنندگان بروند و صحبت کنند، اگر نتیجه‌ای حاصل شد چه بهتر و اگر نشد ما چیزی را از دست نداده‌ایم و معلوم می‌شود که قابل اعتماد نیستند و فقط حرف می‌زنند و شعار می‌دهند».

زاهدی عنوان کرد: تحریم‌های جدیدی که از جمعه علیه ایران ولو اینکه ابعاد آن کوچک باشد، نشان داد، طرف آمریکایی و برخی از دوستان آنها در غرب به هیچ عنوان طرف‌های قابل اعتمادی و در عمل صادق نیستند.

آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها با کلمات بازی می‌کنند

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها با کلمات و جملات بازی می‌کنند، بیان کرد: در این توافق‌نامه ژنو آمده است، تحریم جدید اعمال نشود آنها این‌گونه تفسیر می‌کنند که بله تحریم جدید به واسطه اهداف هسته‌ای ایران ایجاد نشود، اما در ابعاد دیگر مانند حقوق بشر، حمایت جمهوری اسلامی ایران از فلسطین، سوریه، مقاومت اسلامی لبنان، بیداری اسلامی و... اینها از منظر آنها تخلف و جرم جمهوری اسلامی ایران است، لذا باید تحریم شود.

زاهدی افزود: این نوع بازی کردن‌ها بیهوده‌ است و تفسیرهای نادرستی است که آمریکایی‌ها دارند، انجام می‌دهند.

وی عنوان کرد: مذاکره‌کنندگان ایرانی باید بسیار هوشیار، بیدار، دقیق و خردمندانه در مذاکرات وارد شوند و فریب بعضی اوقات، لبخندهای آنها را نخورند و بدانند که آنها هرگز منافع صهیونیسم را به خطر نمی‌اندازند.

باید اعلام کنیم که حاضر نیستیم، مذاکره انجام دهیم

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان تصریح کرد: آنها ایران اسلامی را مظهر مقاومت و بیداری اسلامی می‌دانند و رژیم صهیونیستی در صدر شخصیت‌های حقوقی است که علیه جمهوری اسلامی ایران کار می‌کند و حتی ترور دانشمندان هسته‌ای  و بسیاری از سیاسیون ما در گذشته با نظر سرویس‌های جاسوسی این رژیم بوده است.

زاهدی گفت: رژیم صهیونیستی هیچ‌موقع حاضر نیست که ما به یک توافق عادلانه که حافظ منافع کشور ما و صلح و امنیت پایدار در جهان است، برسیم.

وی با اشاره به اینکه ما نباید زیاد به آنها خوش‌بین باشیم و آنها در عمل این را به ما نشان دادند، ابراز داشت: این کار مذاکره‌کننده ما را سخت می‌کند و همان‌طور که در توافق‌نامه آمده که اگر یکی از طرفین تخلفی کرد و یا یکی از ابعاد تخلف انجام نشود، کل توافق‌نامه از بین می‌رود.

زاهدی بیان داشت: در حال حاضر طرف آمریکایی تحریم جدیدی اعمال کرده و این مخالف توافق‌نامه ژنو است و ما باید رسما اعلام کنیم با توجه به این تخلف حاضر نیستیم، مذاکره انجام دهیم.

استان کرمان نیاز به آب و برق دارد

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه یکی از دلایل عقب‌ماندگی استان کرمان سیاست‌زدگی آن است، افزود: ما در این دوره از مجلس تعهد کرده‌ایم سیاست‌بازی را پیشه نکنیم و منافع استان و کشور را پیگیری کنیم به ویژه در توسعه همه‌جانبه استان کرمان بتوانیم، نقش ایفا کنیم و پروژه‌های بزرگ اقتصادی را در حوزه صنعت با اولویت معدن پیش ببریم و برای آن نیاز به آب داریم.

وی گفت: استان کرمان نیاز به آب و برق دارد و بدون اینها توسعه همه‌جانبه وجود ندارد و تمام هم و غم ما این است که این کار را انجام دهیم.

زاهدی بیان کرد: در گفت‌و گویی که با رزم‌حسینی استاندار کرمان چه قبل از استاندار شدن و چه بعد از انتخاب وی داشتیم، تاکید بر روی توسعه و نگاه مشترک برای توسعه همه‌جانبه استان است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در مورد دستگیری جاسوس انگلیس در کرمان بیان کرد: از همان اول دستگیری در جریان پرونده آن قرار داشتم و اکنون زمان دادگاه وی است.

زاهدی افزود: بازرگانان و تجار ما باید بدانند زمانی که به خارج کشور می‌روند، سرویس‌های جاسوسی دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران در کمین آنها هستند.

وی گفت: در سال‌های گذشته برخی از اساتید دانشگاه‌ها که برای فرصت مطالعاتی و یا شرکت در کنگره‌های بزرگ به خارج از کشور سفر می‌کردند در دام سرویس‌های جاسوسی دشمنان قرار می‌گرفتند.

انتهای پیام/‌80018/ش40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول