اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ائمه جمعه جنوب تهران تأکید کردند

پاسخ کوبنده دولتمردان به اظهارات وقیحانه مسئولان آمریکا

ائمه جمعه جنوب تهران با اشاره به اظهارات وقیحانه مسئولان دولت آمریکا علیه شأن و جایگاه ملت ایران، خواستار پاسخ کوبنده مسئولان و دولتمردان ایران به این اظهارات سخیف مسئولان آمریکا شدند.

پاسخ کوبنده دولتمردان به اظهارات وقیحانه مسئولان آمریکا

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین حسینی در خطبه‌های آیین عبادی سیاسی نماز جمعه پس از توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی گفت: یکی از حقوق فرزند بر پدر و در واقع نخستین احسان و نیکی پدر نسبت به کودک پس از تولد آن است که نام نیکو و مناسبی برای او انتخاب کند.

امام جمعه جوادآباد اظهار داشت: نام نیک از جنبه‌های مختلفی بر روحیه و شخصیت فرزند تاثیر دارد و نشان آشکاری بر فرهنگ اقلیم و دیانت اوست.

وی خاطرنشان کرد: به فرموده شهید مطهری انتخاب نام خوب برای فرزند دو اثر دارد، یکی تنظیم شعائر است و دیگری آنکه تاثیر مثبت در روحیه کودک دارد.

حسینی افزود: نام هر شخص معرف اعتقادات، فرهنگ و ملیت او و خانواده‌اش است.

امام جمعه جوادآباد با اشاره به اشغال ارتفاعات جولان توسط رژیم نامشروع صهیونیستی، گفت: بلندی‌های جولان در جنوب غربی سوریه واقع شده است. رژیم صهیونیستی این بلندی‌ها را در جنگ شش روزه اشغال کرد و در سال 1982 این مناطق را به عنوان بخشی از خاک خود اعلام کرد. اهمیت جولان برای رژیم غاصب از چند جهت است هم از بعد امنیتی که مطمئن‌ترین منطقه امن برای اسرائیلی‌ها در عین حال کم آسیب‌پذیرترین منطقه محسوب می‌شود و هم از بعد اقتصادی و هم از بعد فرهنگی که برای اسرائیل دارد و این بلندی‌های جولان بخشی از قلمروهای اسلامی است که صهیونیست‌ها با توطئه و نیرنگ آن را اشغال کرده‌اند.

پژوهش شکافتن پوسته‌های جهل و رسیدن به واقعیت‌هاست

حسینی با اشاره به روز پژوهش، گفت: پژوهش یعنی شکافتن پوسته‌های جهل و رسیدن به واقعیت‌هاست و در این میان هر چه تلاش وسیع‌تر و عمیق‌تر باشد نتیجه بیشتر و بهتر است و در غواصی هر چه ماهرانه‌تر عمل کنی مروارید بیشتری صید می‌کنی و هر چه از تجارب دانشمندان و عالمان بیشتر بهره بگیری زودتر به گوهر دریای علم می‌رسی.

وی ادامه داد: پژوهش یکی از اساسی‌ترین نیازها برای نیل به پیشرفت و توسعه همه‌جانبه یک کشور است و قدرت و استقلال هر کشوری به پژوهش و تولید علم استوار است. بنابراین پژوهش یکی از محورهای مهمی است که ضامن پیشرفت و توسعه پایدار در هر کشور به شمار آید.

شهید تندگویان هیچ‌گاه خود را از مردم جدا نمی‌دانست

حسینی با اشاره به سالروز شهادت شهید تندگویان ضمن تجلیل از این شهید والامقام به بیان سجایای اخلاقی شهید تندگویان پرداخت و عنوان کرد: این شهید والامقام وزیر نفت پیشین جمهوری اسلامی ایران در دولت شهید رجایی بود که در سال 1369 در زندان‌های بعثی عراق به شهادت رسید. ایشان در دوران رژیم پهلوی مبارزاتی علیه رژیم داشت و 11 ماه به حبس محکوم شد. شهید تندگویان خود را فرزند انقلاب می‌دانست و هیچگاه خود را از مردم جدا نمی‌دید.

شهادت آیت‌الله دکتر مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه

امام جمعه جوادآباد با اشاره به سالروز شهادت آیت‌الله مفتح که با عنوان هفته وحدت حوزه و دانشگاه نیز نامگذاری شده است، خاطرنشان کرد: یکی از خصوصیات بارز شهید مفتح این بود که تلاش بی‌دریغ و دلسوزانه‌ای را در راه تحقق وحدت حوزه و دانشگاه مبذول می‌داشت به طوری که ایشان را می‌توان یکی از منادیان بزرگ این راه دانست. وحدت در هر زمان و مکان و در هر موضوع و در هر جریان و گروه و در همه ابعاد و جلوه‌ها بسیار ممدوح و پسندیده است و در مقابل تشتت در هر موضوع و جریان و گروه مذموم و ناپسند است.

وی ادامه داد: اگر وحدت بین علم و دین باشد یعنی وحدت حوزه و دانشگاه که وحدت حوزه و دانشگاه یعنی حرکت پا به پای علم و دین، که اگر علم و دین پا به پای هم حرکت کنند برای کشور آینده بسیار با برکت است و از طرفی برای دشمن و نیروهای مهاجم مزاحم کینه‌ورز خارجی و ایادی داخلی آنها بسیار تلخ و گزنده و شکننده است و نمی‌گذارد دشمنان بر مسلمانان تسلط پیدا کنند.

توصیه‌های مهم رهبر فرزانه انقلاب به شورای عالی انقلاب فرهنگی

امام جمعه جوادآباد با اشاره به توصیه‌های مهمی که مقام معظم رهبری در جمع اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی عنوان کرد: باید تمام تصمیم‌گیری‌ها و مصوبات اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و حتی علمی پیوست فرهنگی داشته باشند. یعنی اقتصاد و سیاست و ... بر حول محور فرهنگ بچرخند والّا تبعات منفی فرهنگی در جامعه بوجود خواهد آورد. لذا از همه افراد مسئول در کشور مخصوصاً در بخش و شهرستان می‌خواهیم که طبق فرموده مقام معظم رهبری در تمام تصمیم‌گیری‌ها و مصوبات اقتصادی و سیاسی به موضوع فرهنگ و پیوست فرهنگی آن توجه جدی داشته باشند.

وی با اشاره به تاکیدات رهبری در ارتباط با اهمیت جایگاه زبان فارسی بیان داشت: تضعیف زبان فارسی به هر بهانه و دلیلی که باشد در حقیقت آسیبی برای کشور و صدمه‌ای به فرهنگ آن است که جبران آن ساده نخواهد بود.

حسینی گفت: دانشگاه نباید جولان‌گاه احزاب سیاسی بشود چراکه مانع رشد و شتاب علمی می‌گردد چونکه کشور در حال حاضر نیاز به رشد پرشتاب علمی دارد که دانشگاه‌‌ها اصلی‌ترین عرصه‌های علمی کشور است که اگر گرفتار سیاست‌زدگی شود جایگاه اصلی خود را در رشد علمی کشور از دست خواهد داد و شتاب علمی کشور دچار آسیب می‌شود.

امام جمعه جوادآباد تأکید کرد: اختلاط زن و مرد تفکر انحرافی و غیر معقول غرب است که تلاش می‌کنند این تفکر زیانبار و غلط را امری مطلوب جلوه دهد که تلاش غرب تا حدی است که برخی چنین تصور می‌کنند که لازمه برابری زن و مرد و احقاق حقوق زنان اختلاط و بی‌بندوباری است. این در حالی است که در خود غرب با همه اختلاطی که در عمل ایجاد شده است نه تنها حقوق زنان احقاق نشده بلکه اندیشه‌های باطل و مضر بر آنها حاکم شده است.

حسینی ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب در این دیدار همچنین راجع به جمعیت کشور که رو به پیری می‌رود هشدار دادند.

امام جمعه جوادآباد افزود: بنابراین در تمام مسائل اقتصادی و سیاسی و اجتماعی و علمی و تصمیمات باید پیوست فرهنگ اسلامی و آرمانی و ارزش حاکم باشد.

حسینی در بخش پایانی سخنان خود تاکید کرد: سران آمریکایی چهره واقعی خود که پیمان‌شکن و خائن و شیطانی است را آشکارتر کردند و همان‌طور که اطلاع دارید پس از امضای توافق‌نامه ژنو مقامات غربی به‌ویژه آمریکایی‌ها همچنان به مطالبات باج‌گیرانه خود علیه جمهوری اسلامی ایران ادامه می‌دهند همانطور که مقام معظم رهبری فرمود سران آمریکایی غیر قابل اعتماد هستند و خائن و طماع هستند.

آشکارتر شدن چهره پیمان‌شکنانه و شیطانی سران آمریکا

امام جمعه خیرآباد نیز ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به سالروز شهادت آیت‌الله مفتح  نامگذاری این ایام با عنوان هفته وحدت حوزه و دانشگاه به ویژگی‌های بارز اخلاقی و شخصیتی شهید مفتح پرداخت.

حجت‌الاسلام والمسلمین جواد طاهری با اشاره به فرمایشات امام راحل در ارتباط با اهمیت وحدت حوزه و دانشگاه گفت: حالا که مى‏‌بینید یک تحولى پیدا شده است، دانشگاهى متمایل شده است‏ به روحانى، روحانى متمایل شده است‏ به دانشگاهى، با هم هستند و مى‏‌خواهند با هم کشور خودشان را به‏ پیش ببرند، حالا شیاطین بیشتر در فکر هستند که روحانى را از یک طرف بکوبند و دانشگاهى را از یک طرف و فساد کنند بین این دو تا، به آنها بگویند که اینها چطورند، به اینها بگویند آنها چطورند. چشم‌هایتان را باید خیلى باز کنید، در این زمان چشم و گوشها باید خیلى باز باشد که یک وقت مى‏‌بینید از داخل خود دانشگاه و از داخل خود فیضیه شما را به فساد مى‏‌کشانند، شما را به تفرقه مى‏‌کشانند. اینها نمى‏‌توانند ببینند، اینهایى که نمى‏‌خواهند این کشور یک کشور صحیح و سالم باشد و ارباب‌هاى آنها که از اول هم نمى‏‌خواستند، نمى‏‌توانند ببینند که شما با هم مجتمع شده‏‌اید و مى‏‌خواهید با هم کار کنید. آنها عواقب این امر را براى خودشان مى‏‌دانند که اگر حقیقتا دانشگاهى و حوزه‏‌هاى علمى و همه دانشگاه‌ها در هرجا که هستند اینها با هم بشوند و با هم نقشه داشته باشند براى پیروز کردن انقلاب، این براى آنها عواقبى دارد.

امام جمعه خیرآباد با تأکید بر نمایان‌تر شدن چهره نفاق، پیمان‌شکنانه و شیطانی سران آمریکا در بین جهانیان تصریح کرد: پس از امضای توافق‌نامه ژنو مقامات غربی به‌ویژه آمریکایی‌ها همچنان به مطالبات باج‌گیرانه خود علیه جمهوری اسلامی ایران ادامه می‌دهند؛ همانطور که مقام معظم رهبری فرمود سران آمریکایی غیر قابل اعتماد هستند و خائن و طماع هستند و آن‌ها دنبال هسته‌ای کردن ایران نیستند بلکه آنها به‌دنبال تسلط کامل به ملت ایران هستند و اینکه ملت‌ها را برده خود کنند.

وی ادامه داد: در اظهارات اخیر جان کری که با وقاحت و بی‌‌‌‌‌شرمی تمام اعلام می‌کند که امنیت اسرائیل در این مذاکرات در رأس دستور کار ما قرار دارد و باید توان تسلیحات هسته‌ای ایران نابود شود در حالی که مقام معظم رهبری فتوای حرمت تسلیحات هسته‌ای دادند.

طاهری افزود: از طرفی می‌گویند اگر ایران از حزب‌الله و سوریه حمایت کند ما تحریم‌ها را کاهش نمی‌دهیم.

امام جمعه خیرآباد در پایان متذکر شد: این افراد هنوز هم مردم ایران را نشناختند و ادبیات حرف زدن با ملت شریف ایران را یاد نگرفته‌اند.

انتهای پیام/2462/ذ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول