اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه نکا:

آمریکا حقی در مذاکرات هسته‌ای ایران ندارد

امام جمعه نکا با اشاره به اینکه ما با آمریکا مذاکره نکرده‌ایم و با 1+5 مذاکره کرده‌ایم گفت: نظرات، حرف‌ها و گفتمان آمریکا در رابطه با حقوق انرژی هسته‌ای ایران برای ما قابل قبول نیست و حقی در این زمینه ندارد.

آمریکا حقی در مذاکرات هسته‌ای ایران ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از نکا، حجت‌الاسلام محمدباقر محمدی‌لایینی امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان اظهار داشت: پیروزی تیم مذاکره‌کننده در ژنو به برکت اطاعت‌پذیری از رهبری و مقاومت ملت ایران بوده است.

وی بیان داشت: غربی‌ها در دوران مختلف تاریخ نشان دادند که اعتمادی به آنان نیست و عکس موافقت‌نامه هسته‌ای حرف می‌زنند.

خطیب جمعه نکا با بیان اینکه حفظ انسجام و وحدت ملی و نیز حمایت از تیم مذاکره‌کننده، لازمه این مذاکرات است خاطرنشان کرد: همه ما باید با تبعیت از رهبری در راستای حمایت گام برداریم.

محمدی‌لایینی بیان داشت: ما اطلاع دقیقی از مفاد این توافقنامه نداریم اما تا زمانی که رهبری آن را قبول دارند ما نیز تسلیم رهبری بوده و این مسئله را قبول و باور داریم و براساس مصلحت رهبری حرکت می‌کنیم.

وی گفت: ما با آمریکا مذاکره نکرده‌ایم و با 1+5 مذاکره کرده‌ایم و بنابراین نظرات، حرف‌ها و گفتمان آمریکا در رابطه با حقوق انرژی هسته‌ای ایران برای ما قابل قبول نیست و بر این اعتقاد هستیم که طرف قرارداد ما آمریکا نیست و آمریکا حقی در این زمینه ندارد.

امام جمعه نکا با تسلیت بمناسبت شهادت شهید تندگویان و دکتر مفتح خاطرنشان کرد: نکا در هفته جاری میزبان یادواره 180 شهید کارمند مازندرانی و 432 شهید شهرستان است که باید یاد و نام و خاطره این بزرگواران در جامعه بدرستی تبیین شود.

محمدی‌لایینی ادامه داد: فرهنگ شهید و شهادت باید در یادواره‌ها بیان شود  و مقصود ما تنها برگزاری یادواره‌ها نیست بلکه به یاد سپاری شهدا و انتقال ارزش‌ها به جامعه و نسل جدید است تا ارزش‌های دینی در جامعه ضعیف نشود و همواره زنده باشد.

وی با اشاره به وحدت حوزه و دانشگاه بیان داشت: حوزه و دانشگاه دو مرکز علم و دانش هستند که باید در کنار هم و مکمل هم باشند که باید مدیریت مناسبی برای این اتحاد و وفاق انجام شود.

خطیب جمعه نکا گفت: وحدت حوزه و دانشگاه سبب رشد و وفاق جامعه را در پی دارد و باید این وحدت جدی گرفته شود تا آسیبی به مملکت وارد نشود.

محمدی‌لایینی با اشاره به روز حمل و نقل افزود: حمل و نقل در جامعه و زندگی امروز ما نقش برجسته و ارزنده‌ای دارد و اگر راه‌ها و حمل و نقل نباشد توسعه‌ای نداریم و در این راستا باید رانندگان به مسائل دینی، اجتماعی و... با دقت نظر بیشتری نسبت به قبل توجه داشته باشند.

انتهای پیام/86002/ی30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول